Karaoke (och lite annat)


Denna helg har varit rolig. Jag och mina 6 kollegor har efter mycket pepp och snack äntligen haft en karaokekväll ihop. Julie som både har jobbat med oss plus är en stark anhängare till karaoke var också med. Vi började med middag hemma hos mig. Men mycket snabbt var det dags att ge sig av till Odenplan för tre timmar i vårt hyrda karaokerum.

3 timmar kan tyckas mycket men gammal erfarenhet har lärt mig att man aldrig känner sig klar med karaoke när tiden är ute. Så även denna gång. Men i fin anda blev sista låten We are the world med vandrande mick. Underbart! Annars var nog min favorit att köra Neneh Cherrys Buffalo Stance. Att sjunga och dansa Beyonce´s Put a ring on it var verkligen som ett helt work out-pass, hur gör människan?? Även fast vi missade ungefär hälften av texten och 90% av rörelserna så var jag andfådd i en kvart efteråt. (Tanken slår mig att Beyoncé kanske inte är en riktig människa)



Efter karaoke blev det Berns som för flera år sedan nästan skulle kunna beskrivas som mitt och Julies (och Bananas) andra hem. Det kändes nästan lite konstigt att va där igen. Förut var det lite av en fritidsgård där man träffade en massa vänner och bekanta varje helg. Men nu. Inte en enda känd nuna. Eller jo, två av de som liksom oss hängde där varje helg fanns fortfarande på plats men annars ingen. Istället var det kollegorna som kände var och varannan person. Men å andra sidan är ju dom lika gamla som vi var när vi började h'nga där ungefär så allt är nog som det ska vara.



På söndagen vaknade jag upp utan röst. Karaoke, javisst, men även en förkylning som envist hänger sig kvar. Jag väste till A att jag var fruktansvärt torr i halsen och han var snäll och hämtade ett glas vatten. Somnade om men vaknade två gånger till med undulat-tunga. Som tur var blev det något bättre efter frukost. Julie och Judit kom förbi igen. Judit är så gullig nu så man bara smälter. Hon bara skrattar och skrattar. Mest skrattar hon om hon får hålla eller titta på en Iphone. Den här lilla damen har redan länge vetat hur man låser upp en Iphone.




Julie och Juddan stannade i vår soffa i en massa timmar och det var så mysigt. Nu längtar jag tills nästa gång dom kommer och hänger med oss!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0