Otrogen!


Jag har har ett hugg av dåligt samvete som slår till i hjärtat gång på gång. Jag har gjort något som jag aldrig gjort förut. Jag har bokat tid på en annan salong än Soul! Aldrig någonsin har jag tidigare låtit något icke-Sofie-relaterat hårställe gå loss i mitt barr.

De flesta av er vet att Soul är min syster Sofies hårsalong. Men nu är grejen denna att Soffan ligger jättejättevrålsjuk hemma samtidigt som hennes ena kompanjon är hemma med nyfödd bebis och hennes andra kompanjon är hemma med lunginflammation. Min stackars syster är stressad för var dag som går där hon inte kan ta hand om sina kunder. Och jag kan tänka mig hur många hon måste klämma in någonstans på övertid när hon väl blivit frisk. Tror det är första gången i världshistorien som salongen har stängt p.g.a sjukdom!

Och jag då, som åker till Thailand om 2 veckor skulle tycka att innan det ska solas och saltvattenbadas vore så skönt att få kutta bort mina megatovor som alltid uppstår i mitt bakhuvud. Så nu tog jag beslutet att boka en tid på Hårgänget. Valde en tös som såg snäll och söt ut. Det är ju faktiskt lite pirrigt! Har liksom ALDRIG gått till frisören på det där viset som alla andra gör.

Men så, även fast jag tror att min syster blir lättad av att slippa ett samtal från en familjemedlem som vill klippa sig på kort varsel i en högst opassande period så känner jag mig lite illa till mods. Otrogen! Mitt samvete klarar då inga större grejer, det står klart det.

Om en vecka ska det ske. Wish me luck!




Kommentarer
Postat av: Emma

LYCKA TILL!! Men kom ihåg, va EXTREMT tydlig med vad du vill på Hårgänget. Kommer du ihåg när jag fick rockiga frisyren som innebar kort assymetri bak med några långa testar i nacken veckan innan jag började nytt jobb?!



"Hellre förlora en kund än att få ge avkall på kreativiteten" jag ska inte skrämma dig det är ju många många duktiga frisörer men tydlighet är A och O.



Och du gör ju Soffan en tjänst här, stackarna !

Kram på re

2011-02-21 @ 21:02:52
Postat av: Marie Widlert

Sååå omtänksamt om Soffan! Lycka till!

2011-02-21 @ 22:09:48
Postat av: Lilla B

Oj Emma! Hade ju glömt att det var på hårgänget du var! Å kort assymetri i bakhuvudet är det väl överhängande risk för när allt det slitna sitter just där.



Tänkte dock på riskerna med en överkreativ frisyr så därför försökte jag välja en "hair stylist" (hjälp, namnet!) som själv hade en vanlig långhårig klippning.



Men shit, jag ska verkligen ta dina råd med mig, Emma. Citatet förövrigt är så klockrent, haha...



Marie - skönt att ha stöd i en syster! Puss!

2011-02-22 @ 08:42:39
Postat av: Sylla

Många på mitt jobb klipper sig där, de verkar nöjda. Flera av dem har lillbarbrohår, dvs tjockt, lockigt i fuktigt väder, hår som jag tycker är superfint men de själva klagar på frizz. De har alltid varit fina när de kommit tillbaks!

Själv har jag klippt mig på annan lokal två gånger de senaste 15 (?) åren, fiasko båda gångerna...jag har försökt vara tydlig men de har då ifrågasatt mina direktiv och gjort som de velat ändå.

good luck :)

2011-02-22 @ 10:46:18
Postat av: LillBarbro

2011-02-22 @ 12:14:15
Postat av: LillBarbro

Sylla - Det var skönt att höra. Klipper dom sig möjligen hos en som heter My...?



Men var har du klippt dig när du varit otrogen? Frankrike och Uppsala kanske?

2011-02-22 @ 12:16:05
Postat av: sylla

hehe, eskilstuna samt brandbergen! 8-) I e-tuna skulle de vara balla men jag tyckte inte att de hade koll... Frankrike ja det glömde jag, det gick ganska bra faktiskt. Helt ok.



Nej en kille klipper de sig hos, magnus heter han tror jag, han pratar mycket.

2011-02-22 @ 13:15:56
Postat av: LillBarbro

Brandbergen? Var det inte där Susanne fick en permanent + tantfrisyr? Stackars, stackars Susanne!!!

2011-02-22 @ 14:47:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0