Helgen i bilder


Hej!

Vilken skön helg det varit! För kort dock, som vanligt. I fredags efter jobbet mötte jag och A upp i Hornstull för att testa maten på V4 a.k.a Verkstadsgatan 4. En väldigt god hamburgertallrik slank ner innan vi gick hem. Tidigt i säng...

...för att på lördagsmorgonen klockan 9 stå redo i bikramsalen igen. Det var härligt och jobbigt. Jag börjar äntligen få lite pli på mina japanese ham sandwishes, om ni minns. Efter yogan kom värsta belöningen i form av brunch med en massa sköna människor.



Till exempel Amaia



Och hennes lillasyster Judit

Vi var på Bagel Street Café och åt mumsiga bagels, ett jättegäng av människor. Så trevligt så! Men vi saknade Ana, Tompa och lilla Ina dock som höll på att flytta. När vi var klara åkte jag, A, Emma och Mackan en liten övningskörningstur i stan via färghandeln.



Och på kvällen var vi hemma hos dom, åt hamburgare (ännu godare), kollade melodifestival och målade om sovrum i färgen tyll. Såhär i efterhand hoppas jag nog lite på Danni som slutgiltig vinnare faktiskt. Kan nog ro hem det.



På söndagen var jag och A i Tyresta med mamma och pappa. En underbart solig och fin dag! Åt pannkakor i fikastugan och lackade ur en aning på fräcka tanter som ogenerat trängde sig före i kön om bord i ettriga huvudbonader. Fick lov att sätta mig och andas lite för att inte tappa humöret.



När jag fick klappa lite på en len hästmule så glömde jag trängseltanterna. Och sen åkte vi till familjen From och hälsade på. Kändes länge sen och jättekul att ses igen. Snart igen va!

Dagen avslutades med god middag hemma hos A:s föräldrar. Gott som vanligt och till efterrätt Pluras toscaäpplen, dom var något utöver det vanliga och jag skulle gärna äta just ett sånt toscaäplle precis i denna stund.



Vet inte varför men jag och A stannar alltid till nere vid anslagstavlan hos föräldrarna. Igår hittade vi denna muntra samling av musikanter. Det gjorde oss på glatt humör. So long!


Kommentarer
Postat av: Svärmorn

Såja,bra nu är jag uppdaterad!

2011-02-07 @ 16:02:06
Postat av: Kollegan

Barbro jag har saknat både dig och dina inlägg! Nu är i alla fall ett av behoven tillfredsställda. Hööönt!

Håller med svärmor om att det känns bra att vara uppdaterad och med vetskapen om att du har det bra.

Har sagt det förut men jag säger det igen- är grymt impad över vad du hinner med på helgerna! Snacka kvalitetstid.

Vad sägs om lite kvalletid med en gammal kollega framöver?

Kraaaaam

2011-02-08 @ 08:51:41
Postat av: A

Morsan, e det du som ritat mustascher på Blue Tones?

2011-02-08 @ 09:46:57
Postat av: Kusinen

Vilket härligt inlägg o härliga kommentarer :-) Jag garvar tyst här på jobbet...

Håller med om att Danny borde vinna alltihop, även om jag ryser av skam när det ska rappas.

2011-02-08 @ 10:50:42
Postat av: Karin

Fina bilder! Sötaste Judit! Vilket charmtroll.



Danny borde INTE vinna. Swingfly tror jag på!

2011-02-08 @ 14:34:00
URL: http://karinfredriksson.blogg.se/
Postat av: Lillbarbro

Hurra!



Jag blir så glad att hitta 5 kommentarer till inlägget. Blir så glad när ni skriver! (Fast det e klart, först måste ju jag skriva, vet att jag har varit dålig på det precis som "Svärmor" påpekat.



Kollegan - jag vill hänga snarast! Smsar dig genast. Och denna helg har jag själv varit imponerad över vad vi hann med. Och allt i en lagom takt utan stress, så det var perfekt!



Kusinen och Karin - Jag hade glömt rappen. Den är plågsam. Sedan gilalr jag kanske också Swingfly bättre men jag tänker rent taktiskt med Danni i kamp mot resten av Europa. Och så börjar jag smådigga låten. Och dansen. :D



Kram till er alla!



2011-02-08 @ 16:30:45
Postat av: Svärmorn

Näää, inte är det jag som klottrat på Blue Tunes men jag misstänker starkt dej A. Det känns så bekant från gamla tider.

2011-02-09 @ 17:11:55
Postat av: A

menar du Blue Tones?

=)

/A

2011-02-10 @ 14:54:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0