Sommarlov


Det blev ett oplanerat sådant på LillBarbro. Nu är dock den ljuva semestermånaden slut och då kanske LillBarbro har chans att blomma upp igen. Här är en liten Juli-rapport:







Första semesterveckan var vi på Svartsö med Emma, Mackan och Sören. Det badades, solades, bastades, åts och spelades det alldeles jätteroliga spelet "När då rå?" (rekommenderas å det varmaste) Ernst inlagda körsbärstomater försökte vi oss på men de var lite väl syrliga. Kanske blir de godare när guckat in sig i september. Kulinariska fröjder var det dagligen iallafall. Efter veckan klappade hjärtat lite extra för rara lilla Sören, taxen.









Efter detta hann vi med några dagar i Linghed. Vi besökte både Dalamuseét i Falun samt Jonssons Fik i raggarbyn Enviken. Fina dagar!



Cypern nästa! I min mobil fanns tyvärr ej så mycket bilder därifrån. Det får bli ett senare inlägg med kamerabilderna. Men vi hade 10 dagar där tillsammans med fina Dimitriou-familjen med blandade åldrar mellan 2 och 89 år. Här solar jag tårna på den lugna fina stranden i Pissouri, där vattnet var varmare än vanligt denna sommar. Fint!



Min sista vecka tog jag bilen upp till Linghed och mamma och pappa igen tillsammans med Kusinen Sylla. Det var en toppenvecka med solsken mest hela tiden och spegelblank sjö. Och myggorna som alltid kommer på kvällen var någon annanstans - vilken lycka!



I stort sett alla dagar spenderades nere på bryggan - mitt bästa med landet!



Kusinen tar ett dopp...



...medan jag lägger ett ord i vårt Alfapet. Ljuva tider! (Ursäkta den inte så smickrande spel-minen)



Det fikades somrig hallontårta



"Min" fina lilla bod



Och inne i "min" lilla fina bod



Isen har tagit tag i våran sköna brygga men som tur är så är den ändå stadig nog att tillbringa dagarna på.



Och vad står jag och tittar på undrar ni?



Den vackra solnedgången förstås. Finare än så här blir det inte. Det var inte lätt att åka hem i söndags för att börja jobba igen. Att tänka på att det fortfarande är sådär vackert uppe i Dalarna gör lite ont i hjärtat. Vill vara där! Hoppas på en weekend inom kort!


Kommentarer
Postat av: Kollegan

Hurra du är tillbaka! Ser hur härligt ut som helst-fina bilder! Den där ni är utsmyckade i knätoffsar o vätteluva väckte lite extra glädje:-) Vill gärna se live ngn gång...

2011-08-07 @ 22:07:33
Postat av: Sylla

Mys! Tack för Linghedsdagarna!

Håller med kollegan, underbar knätofsbild :-D

2011-08-15 @ 10:21:58
Postat av: Svärmorn

En ren chansning att kolla in på bloggen och så hittade jag sommarsammanfattningen. Så kul!Och vilka vackra bilder från Dalarna!

2011-08-22 @ 21:45:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0