Mitt hjärta slår

Jag har en ny kärlek. Jag träffade den i helgen. och om vi någonsin skulle skaffa hund så hoppas jag att det skulle vara denna - Bostonterriern! Helt klotrunt huvud med långt mellan ögonen. Lite biffig men liten kropp. Glad och livlig men också kelig. Och skäller inte så värst mycket.



Den här hunden får mig att litegrann glömma bort alla omständigheter kring ett husdjur, eller framför allt en hund. (omständigheter som hållt mig borta från hund tidigare, jag som faktiskt älskar djur) Om inte annat är det härligt att drömma lite. Dom är bedårande.


Kommentarer
Postat av: Kollegan

Jaaaa jag vill oxå ha! Har gått och spanat på just en sån i sommar. Det är kanske hund VI ska ha och inte katt?

2010-09-20 @ 17:24:07
Postat av: LillBabbsan

E det sant Ulla, har du också tänkt på just en bostonterrier?? Kanske e det ett tecken? Fast hur skulle det va att dela hund? Tåls att tänka på!

2010-09-21 @ 08:27:29
Postat av: Kusinen

Smidigast känns som att man skulle ha en biologisk matte och en gud-matte...fast varannanvecka-föräldraskap kanske kan funka också. men kanske att han (ni ska väl ha en hanhund tänker jag?) skulle fästa sig mer vid den ena o det kan ju kännas lite surt för den andra.

2010-09-21 @ 15:12:02
Postat av: Kollegan

Vet inte riktigt hur man delar, den lilla stackarn kan nog bli förvirrad vid varannan veckas boende. Men de e ju så himmlans lockande med en liten sammetsklump.

Är dock hundvakt den här veckan och det ska motvilligt erkännas att de e ett ruskigt pusslande för att få ihop det med promenader, jobb o pingisträningar.Hm...

2010-09-21 @ 15:26:04
Postat av: Lill B

Ja precis, det känns lite knöligt. Och pyssligt. Men OM OM OM vi skulle få för oss att köpa en sån där sammetsklump (verkligen rätt beskrivning) kanske Kollegan kan vara hundvakt då och då? :)

2010-09-21 @ 18:36:21
Postat av: Kollegan

Jaaaaa jag vill va hundvakt! Skulle kunna skriva ett hundvaktskontrakt. Eller OM OM OM jag skulle få för mig att skaffa en sån där liten juvel så kanske ni skulle kunna va hundvakt?! Så blir det lite som att dela fast med en huvudägare lixom. Ja du hajar.

2010-09-22 @ 19:49:53
Postat av: Anonym

Ja precis! Å OM OM OM vi skaffar hund allihop så får vi se till att de blir goda vänner så kan vi va hundvakt till varann ofta ändå!

2010-09-24 @ 10:30:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0