Festande vidrigt småkryp


...påkommet mitt i sitt blodsugar-inmundigande strax intill övergång mellan höft och lår på A denna morgon. En lite nervös stämning infann sig då jag greppade pincetten för att få bort det lilla snubbkrypet som redan växt en aning i storlek. En känsla av jämn blandning äckel och iver kommer över mig när jag ser något sådant här. A vill hävda att jag var spattig. Jag vill hävda att jag var fylld av iver. I vilket fall, fästingen rycktes ut med framgång. Den fick kontrollgå på ett papper för att vi skulle se att den inte lämnat kvar exempelvis huvud i A. Sedan fick fästingen det straff den förtjänade - toaletten.

Och apropå blandad känsla av äckel och iver. På Svartsö hittade vi plötsligt en helt proppmätt fästing ligga stinn efter maten på köksgolvet. Hela Svartsögänget skockades med mobilkameror runt den lilla äckliga varelsen med stor uppsvälld gråblank kropp. Sedan gick vi i samlad trupp till grillen där fästingen lades. Vi stod knäpptysta med bultande hjärtan ända tills vi hörde ett POFF när fästingen brann upp / exploderade. Tyst kom vi överens om att den fästingen festat så grovt på var lilla taxen Sören.

Så är bestämt.




Kommentarer
Postat av: Emma

Så är bestämt

2010-06-30 @ 23:55:17
Postat av: Malin

Kinen!

En gång för länge sedan så trampade jag på en sån där ÄCKLIG vindruvs-stor fästing. Den lilla rackaren sprack så det blev en blodstrimma på golvet (huh jag får kväljningar nu när jag skriver om det hemska!) fy alltså, det är bland det värsta jag varit med om i smådjurens värld. Tack vare ditt fina blogginlägg kom detta hemska minne upp igen och precis som förr får jag nu panik över om jag trampar på minsta lilla ojämnhet, vill ALDRIG ALDRIG mer trampa på en fästing så att den spricker.

Bra gjort med grillen!

2010-07-02 @ 00:42:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0