Jag och djurlivet


Förra veckan när jag satt på Loopen med Carola blev jag förskräckt när en and i vattnet bet mig i tårna och trodde det var nåt gott att stoppa i näbben när hon såg mina rosa tånaglar.

Idag hände det hör och häpna igen! Vad är det med änderna i stan? Jag satt på en brygga vid Eriksdalsbadet innan jobbet och åt frukost då en and flög upp på bryggan och gjorde mig sällskap. Kom jättenära och kvackade. Tog efter ett tag ett litet nyp i min tå ett par ggr innan hon förstod att den ine var ätbar.

Men vet ni vad som hände då? Hon tog några varm runt mig och letade smulor eller nåt och sedan genade hon ÖVER mig. Hon hon gick alltså rakt över mina knän. I lugn och ro! Å jag önskar jag hade bildbevis för det var så lustigt. Sedan drog hon in sitt lilla andhuvud i min urdruckna temugg och drack ett par andklunkar av det som var kvar i botten. Hahaha, vilken skojare. Jag ,som ni ju vet är fascinerad av djur, blev nästan lite rädd för henne faktiskt.

Min kameraladdare är borta och det är trist. Ingen kameramobil heller. Lite av anledningen att det ej blir så mycket blogg just nu... och vädret förstås!

PS. Minns också en sommar på Vendelsögård med Kusinen, då jag blev väckt av att en and drog mig i håret och sedan lubbade där ifrån. Stranden garvade.



Kommentarer
Postat av: Kusinen

!!! över knäna!!!

jag har aldrig varit med om maken. har hört historier om måsar som kör tricks dock... det roligaste jag själv har sett var en mås med ett helt mariekex mellan näbbarna, har dock aldrig blivit attackerad på det där sättet..!

2010-07-14 @ 17:27:15
Postat av: LillBarbro

Den avr liksom tam. Inte aggresiv alls, men väldigt sugen på snacks... skojig ändå!

2010-07-14 @ 17:32:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0