Tar emot mutor


Det finns två damer som konternueligt kommer och köper väskor på vårat jobb. Väskorna är sådana som kunder får när de handlar skor, men som är dyra att köpa in så att de som vill ha utan att handla skor får betala för dom. Det är mosters lilldotter eller grannens tonårskilles flickvän eller nån annan i den stora bekantskapskretsen som nu också vill ha säger damerna. 

Jag vet inte varför dom känner att dom måste förklara till vem det är, dom får ju betala fär väskorna, men förklaringarna blir allt längre och längre. Jag har dock förstått att att dom är pantletare, men vad jag sett så är det inte till det väskorna används.

Idag kom en av dom in med ett paket till mig. Jag kände instinktivt att detta bör jag inte ta emot. Det är en muta. Nu vill hon hämta påsar gratis. Men hon stod på sig och sa att jag var så snäll och lät dom handla väskor, drog nån liten historia om hennes två döttrar och påsar och jag så snäll så snäll. Och hon hade varit förbi tidigare med sin julklapp till mig men då var jag inte här. Hon insisterade på att jag skulle ta den. Och så gjorde jag det.

När hon gått öppnade jag paketet och inuti fanns ett paket hjärtformade Noblesse. Är det något man kan muta mig med så är det just Noblesse. Hur visste hon? Och nu undrar jag: kommer jag palla att fortsätta ta 15 kronor för mina väskor? Jag är mutad!

Kommentarer
Postat av: Sylla

Ja det ska du...en noblessask motsvarar ju en påse, så det skulle vara om du fick en noblessask varje gång...jag tror hon bara vill vara snäll.

Men man undrar ju vad de har väskorna till? ska de öppna en konkurrerande butik??

2010-01-19 @ 17:25:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0