Nya jeans


Mina älskade, älskade gamla Acne-jeans är lagade flera gånger om. Men när de nu spruckit för kanske femte gången med en jättereva rakt på rumpestumpen så går dom inte längre att komma undan med i alla lägen. Slängas ska de dock inte. Men ett par hela och rena i samma kaliber är något jag med jämna mellanrum sökt efter i butikerna.

Att prova jeans finns det väl ingen som tycker är kul. Förutom den där norskan i Gina Tricot-reklamen möjligen. Fast nu duger ju inte ens hon utan är utbytt mot en 10 år yngre brasilianska. Så att det är trögt för en annan att ta sig till de osmickrande och cellulitframhävande speglarna i omklädningsrummet och knöla in sig i olika jeans är väl inte så konstigt kan jag tycka.

Igår gav jag det en ytterligare chans. Hos Acne rafsade jag tag i ett gäng med sjysst tvätt och smala ben och drog in i provrummet. Huga säger jag bara. Allt satt illa. Jag blev svettig. Höfterna fick inte plats. Tillbaka med alla igen. Men som tur var gav jag inte upp där. Hittade ytterligare en modell som såg ut att vara värd att pröva. Och se där var den, ersättaren! Pålitlig, lagom hög midja som liksom inte tar slut förrän midjan smalnar av. Därmed slipper man tilltryckta kärlekshandtag och riskerar inte att visa en sparbössa om man hukar. Smala ben hela vägen - så som jag vill ha det.



Hurra säger jag! Detta par har potensial att bli de nya favoriterna.
Acne Needle M-waist Lena var namnet.


Kommentarer
Postat av: Julie

Lena! Alla modebloggorskor favorit för något år sen eller två... jättefint ser det ut! Jag tänker nog gå ner några kilon innan jag köper nya jeans dock. Men asså... ser inte den där Gina Tricot-ersättaren... lite... konstig ut? Färgen på ansiktet? Eller är det att hon har "vita" drag, men är alldeles brun?

2010-01-27 @ 23:05:43
URL: http://littlefox.devote.se
Postat av: LillBabbsan

Jag fick lära mig att "Lena" bara är tvätten. Modellen heter Needle. Men jag kände också igen det från bloggar... Jag har inte tänkt på att hon ser konstig ut. Men jag har mest sett henne med en massa snö i ansiktet förvisso... Det är nog bara att det inte är norskan längre som känns konstigt Julie, hehe

2010-01-28 @ 08:49:54
Postat av: Sylla

fina jeans!



ang. gina tricotmodellen; äntligen säger vi hemma hos mig! den gamla förstod jag aldrig, hon kändes ljusår från gt's målgrupp. får man säga tant? det var något annat retligt jag hakade upp mig på också... men håller med dig J om att den nya ser mystiskt solduschad ut! men söt ändå tycker jag.

2010-01-28 @ 12:43:21
Postat av: LillBarbro

Men den gamla är alla kilalrs favorit - fråga vem som helst. Fast jag håller med, Ginas publik är nog i snitt 22. Norskan är 32 läste jag. Tant i sammanhanget kanske. Haléns next! Ja lite retel var hon allt också, men det kan ha att göra med att hon bara ska posa runt i modebloggarställningar OCH att det är alla killars favorit kanske också. möjligen... Såg den nya brasilianskan i morse på väg till jobbet och såg vad du menade J. Håller dock med föregående talare om att hon e söt. Men det är ju självfallet.

2010-01-28 @ 13:04:20
Postat av: Sylla

Jocke gillar inte tanten (32 är dock ingen tantålder), han är värre än jag. Eller så spelar han väldigt bra...han ropar BYYYT varje gång hon kommer på tv...:-D Hm jag tror det för mig kan vara dels poserna som du säger B, men även att det blir skevt när hon bär fjortiskläder...

Om man nu ska hålla på o diskutera det...faktum är att mina favoritjeans kommer från nämnda butik!

2010-01-28 @ 16:39:54
Postat av: Cecilie - Bloggvärldens mest musikfyllda blogg

Vad snygga! :D

2010-01-28 @ 17:16:02
URL: http://ceciliesjostrand.blogg.se/
Postat av: borisjelic

Vilken låt är din favorit?

2010-01-28 @ 17:40:32
URL: http://britneyinfo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0