Helgen i bilder



Måndag igen. Helgerna springer iväg! Men kylan håller i sig. Denna helg har vi rotat i vindsförrådet efter extraelementet. Vilken skillnad det blev att ha det! Nu följer elementet med oss till det rum vi vistas i och sprider värme. Underbart! Inga Ernst-kuddar är sydda än men jag funderar fortfarande på att komplettera med sådana.



Varje dag ojjar jag mig över vad fina ammaryllisblommorna är som vi köpte in till nyårsfesten. Då var dom bara knoppar men nu blommar dom så praktfullt. Och dom räcker länge! Jag ska köpa hem snittblommor oftare.

Igår hade Violen sitt 3årskalas. Jag var där och firade.



Hon var lika entusiastisk som sin kusin Agnes när ljusen skulle blåsas ut



Vi har även firat Malin som fyller år först av alla varje år och därmed chockar med  nya siffran som gäller för vår ålder: 34 i år. My gosh! Det bjöds amerikanska pannkakor med olika smaskiga fyllningar. Mums! Sedan var helgen slut lika fort som den började och det är redan den 11 januari. Herrejeda mig så snabbt det går!




Kommentarer
Postat av: Sylla

vilka fina amaryllisar!! fördel med lite svala fönster att de står sig länge. hur gick det med den i köket?

Och violen firar med bar överkropp :-D Chokladtårtan ser ljuvlig ut! Och malins pannkakor...vad sugen jag blir. Mycket fina o goda grejer!

2010-01-13 @ 17:21:04
Postat av: LillBarbro

Ja Viola fick en BarbroSthlm-kjol i present som hon ville ha på sig istället. Bara. Vilket resulterade i bar överkropp även på Nisse mitt i vinterkylan. Men har man brasa så har man...



Ja Amaryllisen i köket blev så glad när jag vände den rätt (för er som ej vet så hade jag planterat löken upp & ner vilket Sylla självfallet la märke till när hon var på besök) Den började väl växa ca en halv dm per dag och har nu två stjälkar varpå den ena har tre mörkröda knoppar som slår ut när som helst. Ses ikväll! :)

2010-01-14 @ 14:32:14
Postat av: Sylla

Fantastiskt! Jag har också ett par eftersläntrare i köket, de får kompletteras med lite tulpanen när barrgranen och annat åker ut.

2010-01-15 @ 08:33:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0