Förbenat kallt!


Ok, jag klagar inte på kylan utomhus och den vargavinter vi fått. Den gillar jag. Den är få förunnad och sällsynt. Men nog ska man väl ändå få ha det varmt och gott i sitt hem? Inte vi. Vi har det ganska nedrigt just för tillfället faktiskt. Våra vackra fönster drar nåt förskräckligt. (Nej jag önskar inte bort dom men attans alltså) Golven är också snorkalla. Elementen är inte riktigt vad dom borde vara . Och vi går runt med kalla rinnande näsor och istappar till tår och fingrar. Usch.

Tur att vi investerade i det här. Ska ner i det nu med min Ipod som sällskap. Sedan direkt på med den nya pyjamasen som är inköpt endast för kylans skull men som vid närmare granskning visade sig vara en glansig variant med asiatisk touch. Inte så vidare värst varm. Aja, i den och sedan ner mellan duntäckena. Det är bästa ställena just nu i vårt hem.

Mors


Kommentarer
Postat av: Julie

Huga! Vi har oxå kallt. Fastighetsskötaren var här för att kolla draget från våra fönster, men de är så vältätade som de kan vara, det är bara nåt man får leva med i så här gamla hus med charmiga fönster, sa han. Nåväl... yllesockor osv.

2010-01-07 @ 12:47:18
URL: http://littlefox.devote.se
Postat av: Sylla

Hoppas ni inte blir sjuka av kylan! Sova i ullunderställ kanske är nästa steg, eller sova framför ugnen som sagt.

Vi har det skapligt hemma men jag fasar för nästa elräkning!! Hu!

2010-01-08 @ 11:06:29
Postat av: LillBarbro

Men underställ är läskiga. Mina fnasiga fötter fatsnar i det materialet. :)

2010-01-08 @ 13:19:23
Postat av: Sylla

Hehe... du får sova i mjuka sockor! Eller kanske i flanellpyjamas istället. förresten, det finns ju flanellakan! hade du inte det, det där med pierrot på??

2010-01-08 @ 15:16:28
Postat av: LillBabbsan

Jo Sylla, du minns rätt. Och det var riktigt svettigt. Tänk vad smaken kan ändras.

2010-01-09 @ 11:34:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0