En så trevlig liten utflykt


Jag och A hamnar alltsom oftast på Heron City. Så enkelt och bekvämt att sätta sig i bilen efter jobbet och dra iväg för en kvällsbio. Vi hyser en hatkärlek till detta ställe. Bion är bra. Stora dukar och generösa säten. Maffigt ljud.

Men av Heron City´s Food Quart skulle man kunna önska mer. Ser vid första anblick ut att erbjuda en massa olika läckerheter men när de synas i sömmarna känns de flesta rätt trista. En ganska så muggig Indier med bilder av menyerna som snarare skrämmer en än lockar till köp. Ett Kinahak där det serveras friterat och sötsurt. Och så "Den gyllene måsen" förstås. Och så alltid ett jättegäng tonåringar som glider runt i mysbyxor eller högklackat och gapar lite väl högt till varandra över borden.

Men det finns ett undantag. Killen som säljer "Majs i mugg" är nämligen själva behållningen av hela Herons Mat-utbud. Här kan man köpa varm majs med olika kryddningar i (som namnet antyder) mugg. Jag vet dock inte om jag ska skratta eller gråta när jag läser majs-ställets slogan på försäljarens rygg:

"MAJS I MUGG - PROVA DEN NYA KONCEPTET!"

Trots att det var ett halvår sedan vi första gången såg denna t-shirt där tryckfelsNisse varit framme så har man inte brytt sig om att byta ut den ännu. Man måste väl någon gång ha insett felstavningen? Antagligen har man resonerat så att man ändå inte ser ryggen där han står i sitt stånd. Men se det gör man visst, för bakom hans rygg går rulltrappan upp och ner. Det är emligt och roligt på en gång.

Jag har faktiskt bara testat Majs I Mugg en enda gång men det var ett fantastiskt snacks till bion. Jag valde att toppa mina med smör och salt. En klassiker. Men det räcker med en liten mugg vill jag nog hävda.

Efter bion så glider man tillsammans med alla andra nerför rulltrappan och direkt in i bilgaraget. Man rullar hem igen och väl hemma kryper man till kojs. Nöjd med ännu en trevlig utflykt till Heron.

Kommentarer
Postat av: carola

Haha jag och Alex älskar och gå på bio och äta i Heron City... myyys vårat favvobioställe... kanske vi ska ta en bio ihop nångång? puss

2010-01-29 @ 10:49:39
Postat av: Maja

Hahaha Majs i Mugg, måste jag kolla upp!

2010-01-29 @ 11:08:45
URL: http://mcaria.blogg.se/
Postat av: Jessica

Hej hej, hur ere med dig ?:)

kram!

2010-01-29 @ 11:08:49
URL: http://beeautiiiful.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0