Tillbaka till verkligheten


Vilken skön grej det är att vara ledig så mycket.För mig som butiksjobbare föll sig ledigheten helt rätt i år. Jag har fått fler lediga dagar än vanligt. Men nu är dom slut. Och söndagsångest-känslan som jag brukar slippa smög sig så smått på igår. Jag gillar perioden med jul och nyår. Hemmamys och sedan festligheter - fin kombo!

På nyår hade vi fest hemma hos oss. Det var riktigt skoj faktiskt. Även fast jag de första timmarna var lite paralyserad (oj vad jag inte är projektledartypen) och inte fick något direkt uträttat. Kunde knappt ens prata med alla vänner. Det var som att jag inte kunde ta in någonting. Det hela startade nog ungefär när vi upptäckte att vi hade fem gafflar och knivar för lite. Hur kunde vi missa att kolla det? Och alla gäster hade redan anlänt så ingen kunde man be ta med. En snäll gäst sprang till en närliggande restaurang där de lånade ut 4 gafflar på nåder. Vi hade knytis och alla hade med sig massor av smaskigheter så ingen behövde vara hungrig iallafall.

Och när tolvslaget kom så släppte allt det där konstiga i mitt huvud och äntligen kunde jag också bete mig normalt. Det vill säga ha kul med alla vänner. Till slut hade vi även dansgolv och den sista gästen gick vid halvfemsnåret tror jag. Tack alla för en underbart kul kväll och för alla goda grejer ni hade med. (Som vanligt får jag en massa extra kärlek till sina älskade vänner vid såna här tillfällen)

Resten av helgen blev lugn. Tok-städning av lägenheten förvisso, men efter det bara tv och rester... Och sedan en mysig dag på stan med Bauta som innefattade båda frukost och lunch och lite shoppande. Jag framför allt en gul liten stringhylla som ska sitta vid vår säng.

Har sett Avatar också. Älskar 3D-glajjor. Varför har de varit borta sedan 80-talet?? Och filmen. Har varit lite anti, jag. Men se det fick jag äta upp. Den var ju hur bra som helst!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0