3 Darlings


Min nya Mobil

Jag har haft en halvtrasig mobil så länge. Den har varit utan tak och därmed har den med tiden börjat glappa och störa sig. Nu fick jag ta över A:s "gamla" Sony Ericson som jag tycker känns jätteny och härlig på alla sätt. Inte nog med att den inte glappar. Täckningen i vår radioskuggade lägenhet är plötsligt helt ok. Jag behöver inte längre trycka mig mot en fönsterruta för att till slut ändå märka att samtalet brutits. Nej nej, jag kan nu prata obehindrat. Dessutom är kameran bra.

Bubble Town

Jag har ingen IPhone men jag är glad ändå. För A har en och jag får spela spelet som jag blivit så hooked på på den. Bubble Town var namnet och det påminner om favoriten från förr "Bust a move" (kusin till Bubble Bobble) dör man ska få bort bubblor från en plan genom att skjuta på dem i rätt färg. Simpelt, barnsligt, och klurigt när man kommer lite längre fram. Allt i min smak. Detta spelar jag långt in på småtimmrna då A snarkar sedan länge och kanske är det Bubble Town som är lite av frklaringen till att jag inte kommer upp så lätt på morgonen.



Alicia Keys nya

Nu för tiden har jag svårt att verkligen gilla en ny låt. Kommer aldrig i närheten av hur mycket jag till exempel gillade Mary J Blige´s "Whats the 411" på 90-tal, eller neneh Cherrys "Raw like sushi" sent 80-tal. Men Alicias nya har potensial. Väldigt emotional över lag och det gillar ju jag. Hemma hos oss går "Empire State Of Mind" varm och då är det Alicias egna version framför Jay Z:s. Men förutom den är t.ex "Find a way to make it without you" och "Love is my disease" mina presonliga favvosar. Den sistnämnda extremt lidelsefull. Me like.



Bubblare: Värmeelementet

Förtjänar en förstaplats men eftersom jag redan nämnt den i tidigare inlägg fick den nöja sig med bubblarplatsen.


Kommentarer
Postat av: Sylla

Å alicias nya är fantastisk!! that's how strong my love is är min favorit för stunden.

och mobilspel, ja!!! jag har ara ett supertrist 15-spel i min, öken!!! hur kan utvecklingen gå bakåt? hade tetris i min första. en dröm. har A laddat ner bubbelspelet eller kom det med mobilen? vågar man beställa mobilspel utan att fastna i en prenumeration?

2010-01-12 @ 15:15:07
Postat av: Kollegan

Ja visst e hon fantastisk Alicia, kan bara hålla med om att även den senaste plattan är en fullträff.

En annans tjej som oxå är grym är Melissa Horn, lyssna in hennes senaste, den har gått varm här idag.

SÅ BRA!

Det där med mobilspel är jag nog för gammal för, har lixom aldrig fastnat. Har ett ettrigt med en orm i som jag kör ibland när tristessen blir för betungande på linje 18, men jag blir bara förbannad när jag inte klarar det och lovar mig själv varje gång att jag aldrig ska testa mer.

Jag har ju iofs aldrig testat bubblorna, de kanske är så charmiga att inte ens en gammal uv som jag kan motstå o faller som en fura.....

2010-01-12 @ 17:29:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0