Oroliga drömmar


Vaknade i morse och hade dröm att jag var på en smal, rak och lång bergstopp med lös snö i drivor som kunde ramla över en eller som man kunde falla igenom. Under och på sidorna fanns iskallt vatten och på andra sidan en stor skidbacke med folk som gjorde loopar med skidor och snowboards. När de gjorde sina konster så kom dom så nära i luften att jag nästan tappade balansen av vinddraget och snöstänken. Som att inte detta var tillräckligt obehagligt så var jag plötsligt i det iskalla vattnet och fick köra klädsim. Hade hoppat i för att ta upp mitt fina överkast som höll på att sjunka. Oturligt nog hade det bundits en tegelsten i nacken på mig vilket försvårade mina simtag till pelarna vid snöbergets botten.

Jag var inte rädd där jag låg i vattnet och sprattlade, men det kändes omständigt att ta sig i land och jag insåg att det heller kanske inte skulle vara möjligt. Jag hade någon sort assistans iallafall som hjälpte mig vid bergskanten men där tar drömmen slut.

Det är spännande med drömmar. Det känns så självklart att dom grundar sig i något. Men vad? Jag somnade med lite kymig söndagsångest igårkväll och ville helst ha en till ledig dag med A. Och i morse skulle jag till banken och dividera om mitt pensionssparande och lite andra grejer. I tankarna finns också en lite negativt pirrig tanke på att det snart är spelningsdags med mitt band. Blandat med pirr av förväntan. Jag är vek när det kommer till utmaningar. Jag gissar att det är dessa få grejer som ligger bakom min tegelsten i nacken. Vad tror du?


Kommentarer
Postat av: Marie

Mmm. Tror som du. Känns ganska klockrent faktiskt. Men skönt att du inte var rädd i drömmen och att det fanns hjälp nånstans. = du är inte själv på scen och har uppbackning ;-)

Kör på den tolkningen tycker jag!

Tack för trevligaste kvällen ute på länge förresten! Kram

2010-02-08 @ 21:27:44
URL: http://barbrostockholm.blogspot.com
Postat av: LillBabbsan

Tack själv Marie! Var väldigt trevligt. Hann snacka mycket mer än på mycket länge. Jag är nyfiken på hur det går på jobbet med. Men varje gång jag vill ringa kommer jag på att du är just på jobbet... Kram!

2010-02-09 @ 09:25:09
Postat av: Sylla

Fruktansvärt obehagligt! En tegelsten i nacken!!! Jag tror som marie, fint att känna att det var någon som assisterade dig. Hoppas tillvaron lugnar ner sig, nu när gardinerna sitter uppe och banken är avklarad.

2010-02-09 @ 09:32:31
Postat av: LillBarbro

Vågar knappt berätta vad jag drömde inatt. Jag var jagad för mord (!) En liten olyckshändelse som jag nu ej minns gjorde att någon dog och jag var i närheten. Efterlyst överallt. Låg under bort och såg fötterna på de som jagade mig. En av dom hittade mig på BMX men kaféägaren (jag låg under bordet på ett kafé) var på min sida och gömde mig i ett rum (som för övrigt var storasyster Maries gamla flickrum) sedan smet jag vidare på tåg och återigen skidbacke! Gled maskerad förbi i tåg/lift-aktigt fordon. Shit alltså...

2010-02-09 @ 15:32:58
Postat av: Sylla

Men vad är det som händer! Du måste vara fylld av stress och oro. Mord, maskering, och sen barndomshemmet!

2010-02-10 @ 15:31:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0