Aj lav overall


Ja sannerligen, jag har alltid haft en svag punkt för detta klädesplagg. Lite svårt att förklara varför, men det bara är så. Overallen e tuff. Idag inhandlades en ny variant på postorder. Med breda axlar och lite snärtig stuss. Jag hoppas den ska passa.




Som ett litet bevis på min förkärlek till detta klädesplagg har jag satt ihop en lista på overaller genom tiderna i LillBarbros liv. Håll tillgodo:

1976 - Ett gäng stickade historier gjorda av min mamma


1978 - Den s.k "Kram-&-kläm"-overallen - röd i plysch med blå detaljer


1980 - Syster Sofie svassar runt hemma i en vinröd plyschvariant till overall, i vars fickor hon försöker trolla bort grejer för mig. Jag lyckas dock avslöja hennes trick då de stora plyschfickorna skramlar för mycket.

 

1989-1990 - I Ellos-katalogen fanns en jättepyjamas stor som ett tält i mjukistyg som jag hett önskade. Den blev aldrig min men drömmen var stark.


1997 - Syster S inhandlar en grym tight jeansoverall som LillBarbro nästan gör till sin.


1998 - Samma Syster hittade en skön 70-tals slalom-overall i tight modell som jag flitigt lånade i skidbacken.


1999 - Äntligen!! Byxdressen finns på H.M! I en sofistikerad ärmlös svart viskos-version med slängiga ben. Min parad-party dress!


2000 - Igna har fixat ihop en Safari-overall. Khaki förstås, med breda axlar och snedknäppning. Benen har rykt och blivit shorts. Med klackar blir den fabulous.


2002 - Lilla shortsdressen inhandlas i silkigt material. Känns 70-tal. Den e grymt snygg än, men den e för mycket underkläder för att jag ska palla använda den in public. Blir kvar i garderoben.


2004/5 - På TopShop hittar jag en byxdress med korta ben i gubb-byx-material och krage. Mycket tjusig och den används än.


2007 - På Beyond Retro hittar jag en byxdress i blå syntet som känns som den  tillhört Lucy i Dallas 1982. Liten med smalt band i midjan och tunna axelband. Inköpt men oanvänd.


2007 - Monki har en kroppsstrumpa i ski pants-modell, musgrå är den. Perfekt att "bygga vidare på" med tröjor och klänningar.


2008 - Ja nu e det Monki-overallens tur att flytta in i Lucy-garderoben. Lite mer bilmeckarstuk än någon av de tidigare.


Kommentarer
Postat av: Julie

Du passar ju så himla bra i dem oxå! Den här senaste kan jag verkligen se att den kommer sitta som en smäck.

2010-02-13 @ 10:30:25
URL: http://littlefox.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0