Helgen i bilder (igen)


Tycker veckorna bara rusar förbi nu. Och så är det ju varje december. Denna vecka innehöll ganska mycket middagar/besök ute på lokal, någonting jag har för avsikt att återkomma till i ett senare inlägg. Nu koncentrerar jag mig på helgen. Ungefär så här såg den ut.



Efter jobbet i fredags gick jag hem till fina Karin. Min nya underbara jobbarkompis som bor ett par minuter från jobbet i en väldigt mysig lägenhet. Först glögg och goda små ostar att äta med små stickor. Det blir ju så mycket smarrigare så.



Karin är en piffig tjej. Kolla här till exempel. Ytskiktet på hennes jättelåda med nagellack!



Minst sagt knapriga marränger & champagne sedan framför Idol. Och efter det DANS DANS DANS på hennes killes kontor där de hade julfest.



På lördagen mötte jag upp med nästa sköna böna. Carola och jag har sedan vi flyttade till Hornstull tänkt ha en shoppingdag i Liljeholmen Centrum då Carola bor en station bortanför och jag en innan. Först nu blev det av och förutom goda lunch-burritos blev det även en fika som avslut efter att ha gått igenom hela centrumets butiker utan att köpa en enda julklapp...



Efter veckans bravader så var jag så sömnig på kvällen. Och ensam hemma. Unnade mig min nya indier-favvo mango chicken balti och popcorn framför tv:n som visade "Så mycket bättre" och "Sex and the city - the movie". Skön kväll.



På söndagen blev det lite spring i butiker inför "Lill-julafton" som vi ska ha hos A:s föräldrar på lördag. Först i city där det var ganska mycket tommare än vanligt. Vi hade dock inte tankar på att va rädda för sprängningar men begav oss ändå efter en stund iväg till lite tryggare söder, här Coctail.



Stadsturen avslutades med en bergsbestigning upp till Fåfängan där vi skulle äta julbord med SOUL. Stackars "UL" i SOUL:et var magsjuk och kunde själv inte vara med!



Dom här två tjejerna var dock friska och krya och söta som socker. Och vi andra får än en gång tacka för ett magiskt julbord, årets första. Jag säger som A brukar göra nuförtiden: Julen är här!


Kommentarer
Postat av: Sylla

Å vilket mys!! Vi hade kunnat krocka inne på coctail i söndags, hade varit trevligt :-)

2010-12-13 @ 11:50:57
Postat av: Lil´B

Ja det hade varit något det! Jag har en julklapp/födelsedagspresent till dig. Ska vi byta på onsdag eller ska vi ta det senare? :)

2010-12-13 @ 12:15:52
Postat av: Sylla

Senare!

:-D

2010-12-13 @ 19:00:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0