Bautas Möhippa


Tillbaka i stan ett par dagar. Nu gäller det att ta saker och ting i rätt ording. Och var var vi nu på LillBarbro? Jo på möhippa nr 2! Så varsågoda,

Klockan ringde alldeles för fort förstås. Strax efter den ringde Tjallarn och sa med sammanbiten ton att jag måste vara på allerten idag för nu hade en av våra mannar blivit magsjuk.

Jag tog mig i kragen och drog iväg för denna dags äventyr. I väninnan C:s hall fick jag en lösmustasch och en låtsasprilla. Jägartema! Jag gav i gengäld de andra damerna en varsin tyrolerhatt, medan vi med folkmusik på högsta volym for iväg i bilen för att hämta upp vår vän.





Tjallarn trivdes i sin roll och jag kunde inte sluta garva. Hon klär ju i sin musche!
Med en glad häsingestinta i framsätet drog vi ut i skogen för att gå en äventyrbana. Vad som väntade var värre än jag kunnat ana!



7 meter upp i luften skulle man balansera på rep. Visst, man hade säkerhetslinor och grejer, men hur trygga känns dom på ett par darriga ben högt upp i en tall med 4 timmars sömn bakom sig?



Efter första hängbron och med denna utsikt började min underläpp darra och jag bangade på fortsättningen. De andra körde vidare. Bauta och Tjallarn klarade utan vidare hela banan. Modiga tjejer. I belöning fick de nästa "äventyr"



Vad vi ser här är Tjallarn (sjukt högt upp på stammen) och Bauta på stegen. De ska klättra upp på den där avsatsen, gängas fast i en linbana och sedan bara kasta sig ut. Huga säger jag...



.. men är samtidigt lite avis. Det såg sjukt kul ut! Och det tyckte damerna med.



Iväg i den fiolspelande bilen igen. Sedan blev det korv med pinnbröd på en klippa vid vattnet. Stintan och jägarna.



Mitt djurintresse fick sitt



Herr Padda gjorde oss den äran



Och så även familjen and. (Gissa vems hand?)



Gala! Nu blev det fest hemma hos Tjallarn. Och har man inversterat i en bautapool så ignorerar man väderförhållandena.



Vad är en jägarträff utan lite prickskytte?



Bautas egna! Då det regnade mest hela kvällen blev det middag inne i Tjallarns växthus.



Men det kunde knappast blivit mysigare. Kulörta lyktor plus en inte längre magsjuk kompis och hennes syster. Och så gott kött förstås.



Efter middag blev det Bauta-disco i växthuset och sedan Bauta-karaoke. Efter det nattbad i bautapoolen. Men där kastade jag in handduken och bäddade ner mig i en soffa. En mycket rolig dag och kväll blev det även denna gång. Mycket tack vara maskerna här ovan. men också för att Bauta är en fining förstås. Tack ska ni ha!


Kommentarer
Postat av: Marie

Ojoj vilket roligt inlägg! Tycker du ser liten vilsen ut i din mustasch haha... Ingen dålig hippa!

2010-08-13 @ 07:28:47
URL: http://barbrostockholm.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0