Livet i Gubbängen


I två dagar har vi nu bott hos Kollegan och hennes son. Och det är ju så trevligt! Det tycker åtminstone jag. Men jag tror att vi alla fyra tycker det. Sonen vill inte gå och lägga sig på kvällen och jag vill inte gå till jobbet på morgonen. I morse kröp jag och Kollegan upp i hennes väldigt sköna soffa med filtar och snackade strunt. Där ville man stanna.

Och igår var vi och kollade hur det såg ut hemma hos oss. Hela köket och badrummet urblåst. Och med ett stort hål i väggen mellan varandra! Men det ser bra ut. Så spännande är det! Nu har alla vitvaror inhandlats också. På nätet. Skoj!

Annars har vi börjat övningsköra. Kul att vara körlärare! Och en duktig elev har jag som inte nervar. Men strackarn har det riktigt trångt i förarsätet. Knäna är på varsin sida av ratten! Men igår fickparkerade min elev i backe och det med bravur! Det här ska nog gå vägen.


Kommentarer
Postat av: Sylla

Kul att de har kommit igång!! Men varför gör de ett hål i väggen?



Mys med kollektivet också, det låter lite som när man var liten och hade huset fullt av föräldrar och storasyskon. Det är trevligt!

2010-04-21 @ 15:35:07
Postat av: Anonym

Det var nog bara en gipsskiva emellan frånbörjan så den rök nog när de drog ner kaklet. Såg spår av gipsskivor i BIG BAGsen utanför på gatan...



Kollektivet är toppen!

2010-04-21 @ 16:57:39
Postat av: Emma

Mysigt låter det verkligen och vad spännande med lyan.

Jag blir döstressad av att höra att eleven fickparkerar i backe!!! nu måste jag lägga på ett kol. Jag tävlar ju även om inte A gör det...

2010-04-21 @ 18:12:40
Postat av: LillBarbro

Ja men vi hoppade över några kapitel när han gjorde det. Har endel att nöta egentligen innan det e dags för såna svårighetsgrader. Men nu råkade det bara bli så och jag blev förvånad över hur bra det gick. Plus att det inte kom nån stress av att en annan bil bakom ville köra förbi men fick vänta. Mer än jag klarar...

2010-04-21 @ 18:46:17
Postat av: Kollegan

Vill bara säga att jag stortrivs i vårt lilla kollektiv och så även E! Jag får inte ens parkera bilen när vi kommer hem ifrån pingisen utan han ska krångla sig ur innan och springa in före. Han har tom knorrat över att behöva gå till träningen för att han hellre vill vara hemma med er, och det mina vänner är en stor eloge och ngt alldeles nytt. Ser fram emot att ha er hos oss ända till 1: Maj, niiiiccce!

2010-04-22 @ 08:58:15
Postat av: LillBarbro

Ååååh fina lillkille! Och fina Kollega. Vad vi har det bra :)

2010-04-22 @ 12:17:35
Postat av: A

Emma, vi var ute och snurrade några vändor i slussen, upp för hornsgatan och sedan avslutade det med att fickparkera i en backa som hade samma lutning som hammarbybacken. Inga konstigheter...The heat is on!!



/A

2010-04-22 @ 13:51:15
Postat av: Emma

No strange things.

2010-04-25 @ 20:56:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0