Den skrattande grannen


I vårt nya hem är det ganska tyst när man ska sova. Visst, man kan vakna av springande barnben på övervåningen på lördagsmorgonen men annars är det inget hollaballoo över huvudtaget. Alla verkar leva ett ovanligt lugnt och stillsamt liv.

Men så har vi grannen vägg i vägg. Han som har sin tv-soffa bakom våra garderober i sovrummet, typ. Ända sedan vi flyttade in har vi på kvällarna hört honom skratta. Alltså, inte bara små fniss utan det handlar om sådana där riktiga avgrundsvrål till garv. Han liksom kiknar varje kväll.

Och man blir ju inte lite nyfiken. Vad är det som är så kul? Vad kollar han på? Hur ofta garvar man så mycket? Han gör det varje kväll - jättehögt.

Igår såg jag att han hade en polare med sig i soffan när jag kom hem från jobbet. Och BÅDA apgarvade till sen timme. De kiknade och gick upp i såna där falsettgarv. Det här är ett ganska trevligt sätt att bli störd på, men jag blir så nyfiken. Vad håller dom PÅ med därinne??


Kommentarer
Postat av: Sylla

Jag blir också så nyfiken! Kan ni inte köpa en tratt och lägga mot väggen, eller något annat instrument, kanske kan man höra tv-programmet då...som jag tänker mig att det är. Något som går varje kväll. Eller är det en dvd-box med något om de garvar flera timmar varje kväll? Eller garvar han åt allt? Förresten, kan man inte se in genom hans fönster?!!!?!

2009-11-24 @ 12:46:55
Postat av: LillBarbro

Jag har också funderat på att smugkika, men det är alltid ganska sent när skrattet börjar. Antingen ligger jag redan å ska sova eller så känns det bara inte helt rätt att gå å kolla. Men det kommer nog sluta med att vi blir tvugna att kika in. Jag har tänkt mig att de kollar på Seinfeld.

2009-11-24 @ 15:05:03
Postat av: Sylla

Ja jag tänkte också seinfeld...verkar vara något med obegränsad mängd avsnitt... ja du måste ju kolla in, jag kommer göra det annars nästa gång. du kan väl göra dig ett ärende så du passerar helt enkelt. typ posta ett brev. förbered dig så att du inte sitter i pyjamas när de börjar.

2009-11-24 @ 17:15:45
Postat av: BAUTA

precis vad jag m tänkte; Seinfeld!

2009-11-24 @ 22:10:29
Postat av: Marie

Hahaha... Sylla, du e klurig du! ;-)

2009-11-24 @ 23:32:06
URL: http://barbrostockholm.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0