S-T-R-E-T-C-H


Den här dagen har varit bra. Men nu ska det bli skönt att sova.

Extra bra var den här dagen för att jag gjort en grej jag var skitnervig inför. Haft en spelning med mitt band som jag lite hastigt och lustigt kastades in i för en tid sedan. Det ringde en dag en tjej till mig som jag trodde frågade efter "kalsonger och skor" och jag var ganska snabb att säga att jag inte kunna hjälpa henne och att hon måste fått fel nummer. Men tjejen gav inte upp och tillslut hajjade jag att hon menade "körsångerskor". Jag och mina öron, shit alltså...

När vi skulle träffas trodde jag att det handlade om att öva oss inför en spelning. Men det visade sig att jag satt där med ett helt band som ville ha nya medlemmar. Och som sa grejer som "Är alla med nu rå?" och menade att alla skulle satsa fullhjärtat. Hoppsan tänkte jag. Men det var skoj. Fick en kick av att sjunga. Tänkte ja istället för nej.

Och idag var första gången jag var med på en spelning med bandet. Jag var så rädd för att va nervig med effekten darrande hand och röst. Men det hände nåt när vi började spela. Jag blev pepp istället! Och körde på så gott det gick. Och det var skitkul! Och jag är så nöjd med att jag gjorde en stretch.

Efter det åkte jag hem och gnodde. Nu har jag en skinande lya som ska visas upp för allmänheten i morrn. Nu håller jag tummarna att det kommer många som alla känner att de måste bo här och som sätter igång en budgivning som heter duga. Låt oss hålla tummarna.

Gonatters!

Kommentarer
Postat av: Sylla

Kul! jag vill höra mer sen. verkligen kul! Men vad är en stretch? Spännande med visningen också, jag vill höra mer om det också!

2009-06-08 @ 08:58:19
Postat av: LillBarbro

Stretch är när man gör nåt man drar sig för eller inte riktigt töts egentligen. Går utanför sin bekväma zon liksom. Ulla har lärt mig.

2009-06-08 @ 11:38:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0