Coraline



Åh det är fantastiskt med 3D!

Inte bara det att man får festliga Dame Edna-glajjor att pryda snoken med - man får ha dom för sig själv hela filmen igenom! Minns på 80-talet när det fanns ett par 3d-glajjor för hela syskonskaran att dela på hemma. En stressig och smått irriterad stämning när alla syskon samtidigt ville se när programledaren för Fönster Mot TV-världen bollade en boll mot tv-rutan.

Vi åkte ut till Heron City igårkväll och kollade på den animerade filmen Coraline. Mäktigt! Filmen var fantastiskt tecknad med massor av små magiska, fantasifulla detaljer. Och att se det på en jätteskärm i en nästan tom biosalong är ju såklart att rekommendera.

Men ett varningens finger måste höjas. Att ta med sig barn på denna film kan ha ödesdigra konsekvenser. Den var dödsläskig! Både jag och A blev skrajja. Den har mardrömsliknande partier, och jag kan tänka mig att man som barn skulle ha år av sömnlöshet framför sig efter denna film. Men för en barnslig vuxen är Coraline perfekt. Gå å se!

Kommentarer
Postat av: lillräven

Ja, jag älskade oxå Coraline, men tänkte också att det var tur att jag inte tog med mig Amaia. Dessutom liknade ju Coraline Amaia så hiiiimla mkt! Å vad jag grät.

2009-06-11 @ 11:26:00
URL: http://littlefox.devote.se
Postat av: LillBarbro

Amaia var jättelik och hennes pappa var också identisk! Tänkte på det hela filmen!

2009-06-11 @ 17:46:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0