Är jag en förortstant enligt statistiken?


Alltså vaddå, ska det här vara nåt som en sån som jag ska nappa på?



Jag får ständigt post av Rickard Sjöberg. Hurtiga färgglada kuvert med breda leenden på. Miljoner som väntar bakom kröken. Gå ihop med grannar och vinn mer. Miljonregn i ditt område. Jag öppnar aldrig kuverten. Tycker liksom inte att jag hör till rätt målgrupp. Och vem ligger bakom idén till röda overaller, överkäckhet och pratbubblor?

Reklamen på tv är om möjligt ännu töntigare. Det riktigt vrider sig i magen av pinsamhet när Rickard & gänget på kuvertet springer runt bland stock och sten i sina overaller. Försöken att locka till skratt är torrare än fnöske. Eller är det bara jag som inte garvar när en overallprydd Daniel Da Silva snubblar på en trädrot?

 Men sen ser jag ändå hur dom tänker. I deras statisktik är jag en ensamstående kvinna på 30+, boendes i närförort, utan dunderinkomst. Klart en sådan som jag skulle kunna tänkas falla föga för svärmorsdrömmen Rickards peppande uppmaningar att vara med - jag också! 

Men vet ni vad som är mest retligt med att jag får denna post? Det är att A inte får den. För en twenty-something ungkarl boendes i city har väl enligt statistiken annat för sig om kvällen.



Kommentarer
Postat av: Sylla

Jag får den också...kanske har det med 30+ och utanför tullarna att göra. det är en oerhört komisk bild! De tre så udda typerna tillsammans, skojigt. Eftersom jag också alltid slänger deras kuvert kommer jag aldrig våga se på postkodmiljonären ifall mitt postnummer skulle dras... (men ingen stor förlust kanske)

2009-06-05 @ 15:07:37
Postat av: lillräven

haha, Ola får den också.... han är 29 än så länge! Hm...

2009-06-05 @ 17:28:49
URL: http://littlefox.devote.se
Postat av: Sylla

Men vad, får inte du den? Har de spionerat på ens fredagsvanor eller??? Du kan väl gräva lite i korridorerna efter info...

2009-06-08 @ 08:56:22
Postat av: Maja

Godmorgon. Allt bra med dig? Jag tänkte bara tipsa om min blogg, där jag just nu skrivit en inlägg om hur du kan få länge hår, intresserad? kika gärna in! Majaalins.blogg.se

2009-06-08 @ 09:04:16
URL: http://majaalins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0