Kolibri/insekten nu under lupp


Ikväll tog jag det ett steg längre. Jag började forska lite i vad det egentligen är för slags djur vi såg bland blomstren på Kefalonia. Kusinen föreslog en trollslända vilket fick mig att förstå att djuret textur inte riktigt gick fram. Det var päls/fjäderliknande kropp den lilla parveln hade. Okejrå jag bjuder på lite fler bilder:





Jag googlade lite på det hela och hittade denna, nåt så sjukt som en kolibri-mal. Liknar ju på pricken det vi såg. Inte en renodlad kolibri alltså utan en lite mer skabbig variant men som ändå känns rätt tufft. En blandning av fågel och insekt med andra ord... roligt!



Ni får ursäkta mina små vändor in i djurriket. Kan inte hjälpa det men jag e fascinerad av naturens under.

Gonatt!





Kommentarer
Postat av: Sylvia

Jag tycker att den är lite snuskig! just blandningen mellan fågel och insekt... En fågel i päls, det blir så obehagligt, som en skum dröm, typ helenas hår på tungan-dröm. Men fascinerande!

2009-08-21 @ 14:44:33
Postat av: LillBarbro

Ja ellerhur? Det e med skräckblandad förtjusning man spanar in denna. Jag minns första gången jag såg en nattfjäril. Jag och Annika lekte kidnappning och så dök denna äckliga fjäril upp. Jag trodde mamma sa att den hette nappfjäril och tyckte det var ett sånt maffigt sammanträffande just när vi lekte kidnappning. Iallafall, denna gång var det också äckelfascination.

2009-08-21 @ 15:41:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0