Fredagstorsdag


Idag känns det som att det är fredag fast det bara är torsdag. Och varför gör det det? Ja, veckan har varit slow, den blir det när man lever på existensminimum. Men så är ju snålblåst och kyla borta och utbytt till värme och hopp om livet. Och aldrig har vi väl sett så mycket framemot en helg va? Hela stan skrockar om hur fantastiskt varmt det ska bli denna helg. Det har den gjort ända sedan början på veckan, så jo jag tackar att det går låmgsamt.

Jag ska tillbringa helgen tillsammans med 3 av mina bästa väninnor och deras kids på landet i Dalarna. Det ska bli ljuvligt. Det är näst intill omöjligt för oss 4 att få ihop en helg eller t.o.m kväll då alla kan ses så det är blir en helg som går till historien. Hoppas på sol, loppisar, fika, goda middagar, garv och en massa, massa struntsnack.

Dagens stora överraskning står advokat Leif Silbersky för. Han hoppas på tillfällig anställning på Cirkus Maximum. Är detta på riktigt? "Jag har alltid drömt om att jobba på Cirkus, för gemenskapens och samarbetets skull, alla hjälps åt så gott det går", ja ungerfär så säger Leif i DN idag. På frågan vad han tror att hans arbetsuppgifter blir så svarar han att han tror han kommer få sopa rent och hjälpa till där det behövs. Se där!


Kommentarer
Postat av: Sylvia

Hehe, Leif Silbersky! Vilken kille. Jag kan drömma om cirkus för det där mytiska; kuska runt, paljetter o volangkläder och cirkusvagnar med skäggiga damer...



Hoppas ni får det riktigt mysigt i dalarna! Vädret ser ju lovande ut...

2009-04-23 @ 16:28:32
Postat av: Anonym

Hörde faktiskt Leif säga det i tv för flera månader sen. Att han hoppades få jobba på cirkus i sommar. Snacka om att man har förutfattade meningar om folk. Fast iofs tycker jag att han verkar rätt intresserad av att synas i media, så kanske att han bara jobbar på sitt varumärke?

Hälsa Loppisdrottningen!

2009-04-23 @ 22:54:22
URL: http://barbrostockholm.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0