Fadde ironiserar (?)






För flera år sedan visade SVT en dokumentär som hette Se Mig. Den handlade, om jag minns rätt, om kroglivet i Stockholm. Om hur vissa kommer in, andra inte - ja det där. Bland annat var det ett tjejgäng som hade förfest i en lägenhet i Hagsätra, dansandes och skrålandes till Soundtracket till Grease. Senare i programmet fick man se hur dessa tjejer sedan nekades att bli insläppta på Spy Bar.

På Spy Bar jobbade på den tiden Fadde. Han är också med i denna dokumentär. Man får se vad han gör när han inte är stans då viktigaste och mäktigaste dörrvakt. Han åker till landet. Det här klippet är bland de bästa jag sett. Så när jag idag som av en händelse kollade in på Faddes blogg blev jag så löjligt lycklig då jag upptäckte att Fadde själv haft den goda smaken att lägga in detta klipp där.

Hurra - ironi! tänkte jag. Men sedan tänkte jag igen. Är inte Fadde mannen med minst självdistans över huvudtaget? Kan det vara så att han inte är ironisk? Kolla och avgör:

Faddes blogg-inlägg


Kommentarer
Postat av: Kerstin

Åh, jag missade den där dokumentären. Jag minns att den var helig på SE&HÖR eftersom tjejgänget ansågs som målgruppen...

2008-11-14 @ 08:21:17
URL: http://kerstinrosalia.blogspot.com/
Postat av: sedir

HAHA åh den måste jag få tag på. Det låter ju helt fantastiskt roligt! Hahaha åhhhh.

2008-11-17 @ 11:19:06
URL: http://www.sedir.se
Postat av: LillBarbro

Jag har försökt få tag på hela dokumentären denna helg men misslyckats. Säg till om du hittar den!

2008-11-17 @ 12:30:22
Postat av: KelocC

Nice blogg :)

2008-11-17 @ 12:34:03
URL: http://kelocc.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0