Ett makalöst fint golv




Jag kan - färdig renovering till trots - inte riktigt slita mig från min fixering vid vackra betonggolv. Just det här finns på Fabrique Bageri som ligger på Rosenlundsgatan. Jag och Emma var där denna soliga vintermorgon och hade det rysligt trevligt. Mer sånt!

Golvet då, det är från Marrakech Design som låtit Mats Theselius designa ett antal golv för dem och de är så fina! Vackra färger och tjusigt mönster. Och så finns det bård-plattor också så att man kan rama in golvet i kanterna. Skulle vi renovera idag så skulle detta golv ligga bra till för badrummet, åtmistone för mig...



Bilder: Marrakech Design (och jag)

Kommentarer
Postat av: Kollegan

O jag tar det i mitten-mkt tjusigt!

2011-01-27 @ 08:51:36
Postat av: Sylla

Oj vad fint, jag tar gärna det längst till höger :-)

2011-01-27 @ 09:39:37
Postat av: Lill B

Ja det e så fint! Det till vänster är väldigt fint med en blekturkos del som inte riktigt framgår på bilderna. Kusinen, din bit e en sån där bårdkant som hör till mittenbilden. Bildar liksom en ram runt hela golvet. Åh, tänk om man fick lägga detta golv nånstans..

2011-01-27 @ 10:07:08
Postat av: Karin

Det är nog dags för oss att börja fundera på golv nu....

2011-01-27 @ 14:12:15
URL: http://karinfredriksson.blogg.se/
Postat av: Karin

Storlek 38! HAHA! =) Om du springer förbi H&M och ser den - köp! Så för jag över pengar.

2011-01-27 @ 14:17:27
URL: http://karinfredriksson.blogg.se/
Postat av: Sylla

Ja jag skulle kunna tänka mig ett ljusare enfärgat golv, med den bården runt. kanske inte i vårt hus som vi har nu, hehe, men i en liten stenkåk! kanske det blir ett litet hus vid franska kusten om 30 år...skulle ju sitta fint...

2011-01-27 @ 16:57:34
Postat av: LillBabbsan

Låter fint det Sylla... vilken dröm!

Karin - kollade idag, såg ej. Ska kolla Ringen med.

2011-01-27 @ 21:59:19
Postat av: Marie

Idag på lunchen stod jag i en lång kö på Fabrique, fast på Nybrogatan, och beundrade - förutom allt underbart bröd - just det ljuvliga golvet :-)

2011-01-27 @ 22:31:53
Postat av: Lil B

Ahhh finns på fler ställen alltså? Mmm själva ställen e ju faktiskt också värt lite pluspoäng. Vi smakade på deras frukostfrallor och kaffe, och det smakade fint. Och hela bageriet är väldigt snyggt.

2011-01-28 @ 10:23:19
Postat av: Emma

Nu då vi plötsligt är inne på badrumsrenovering är dessa golv i topp på önskelistan. De är så ljuvliga!

2011-02-21 @ 08:34:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0