Biutiful





Det var ett tag sedan. Men en kall vardagkväll mötte Syster M upp mig på jobbet och vi gick till biograf Victoria och fikade för att sedan se en film. Av en slump blev det Biutiful som passade bra tidsmässigt. Vilken tur att det blev det! Herrejisses vilken film! Den hade allt det där jag går igång på: Drama, misär, kärlek, värme, relationer, fina människor, känslosvall i en perfekt dos av vardera. (Plus en liten, liten dos övernaturlighet vilket inte är min favorit men vilken fungerade alldeles utmärkt i detta sammanhang)

Det är dumt att berätta vad filmer handlar om allt för mycket tycker jag. Men efter denna så var både jag och syster (och resten av biosalongen) helt tagna. Kändes lite som man tänker sig att det känns att åka i en centrifug. Fast en centrifug av känslor. Och filmen var kvar i huvudet flera dagar efteråt. Och ännu! En liten glimt ur filmen spelas upp i mitt huvud och mina ögon tåras. Älskart!

Jag tycker ALLA ska se den här filmen. Lätt den bästa jag sett på länge. Gå och se med er!

(Bild från frejasmovieblog.wordpress.com)

Kommentarer
Postat av: Kusen

Åh, jag vill se! Låter toppen. Läste om den förut men jag trodde att den var för jobbig och tung. Huvudrollsinnehavaren är ju bra också tycker jag :-)

2011-02-16 @ 15:24:15
Postat av: Lil B

Den är tung men det fina väger upp bra tycker jag. Det är just när det bara är elände och ingen gnista hopp och bara hemska människor som det blir för tungt tycker jag´. Och huvudrollsinnehavaren gör halva grejen.

2011-02-16 @ 15:41:21
Postat av: carola

Åhh ska se ska se...Tack för tips---MAUD

2011-02-17 @ 11:02:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0