Förvirrat läge


Rätt ofta tycker jag det känns som att det man är med om är ett avsnitt som gjort för Seinfelt. Igår kom ett sådant tillfälle.

Jag, Tjallarn, Bauta och Kusinen gick för att äta indiskt efter jobbet. Vi började med att beställa dricka. Tjallarn först ut med en Lassi och en liten öl. Sedan Bauta som ville ha en öl. Jag en Lassi och ett glas vatten. Och så Kusinen som skulle ha cola. Allt fint än så länge.

Men så kom Tjallarn på att hon nog inte ville ha en Lassi ändå och sa det till servitören.

"En till Lassi?" undrade servitören.

"Nej, vi vill stryka en Lassi ur beställningen och ta bara en liten öl"

"Okej, så alltså... 2 Lassi?"

"Nej EN Lassi!"

"Ehhh, du vill inte ha Lassi?" Servitören tittar på mig.

"Jo JAG ska ha en Lassi, men hon vill inte ha utan tar en öl istället"

Servitören ler ett brett leende och ger skenet av att ha fått allt klart för sig.

Efter ett tag kommer en annan servitör in med vår beställning.

Trots att vi förklarat vad vi ville beställa tills vi alla började skratta kommer det in 2 Lassi istället för en. Och den ena får Sylla som aldrig ville ha Lassi överhuvudtaget. Och hennes cola finns inte med. Tjallarn får en jättejättejättestor öl fast hon bett om en liten. Jag fick inte vattnet jag bad om. Bauta var faktiskt den enda som fick vad hon beställde.

Problemet rättas till utan att servitörerna verkar reagera på att så mycket blev galet. Ja, eller Tjallarn behåller sin XXXL-öl och delar den med Bauta. Maten är iallfall god (även fast Kusinen fick FEL maträtt med) och vi har trevligt.

När vi tar in notan innehåller den 2 Lassi. Detta är ju helt fantastiskt!

Kommentarer
Postat av: Emma

Va det här på Shanti? jag har varit med om liknande där.. jag trodde att servitören till slut drev med oss. Underbart!

2010-09-25 @ 09:27:41
Postat av: LillBabbsan

JA! Shanti på katarina bangata. Ja det kändes som att de nästan drev med oss faktiskt. Haha, så typiskt att du varit med om samma...

2010-09-25 @ 21:15:48
Postat av: Kusinen

haha, ja sannerligen... och var det inte så att bauta beställde öl åt både sig själv och åt tjallarn, men att det höll då på att sluta med ytterligare en öl när tjallarn råkade säga att hon tar öl istället för lassi... ja gott var det i alla fall. och colan stod inte med på notan btw...:)

2010-09-27 @ 08:59:22
Postat av: LillBarbro

Jo så var det ju. Jag kände när jag skrev historien att det lätt skulle kunna bli så att jag glömde någon detalj ur denna röriga kväll.

2010-09-29 @ 11:14:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0