En gam på stan


Häromdagen sa A till mig att Konsum i Hornstull ska stänga och att de skulle ha halva priset på allt. Han undrade om inte jag kunde gå förbi innan jobbet och inhandla oxfilé som han spanat in.

Jovisst, det kunde jag göra. Och det som hände är så typiskt mig. Affären är i stort sett redan länsad på fynd. Men hur ofta är man i en matbutik med halva priset på ALLT? Således står jag och fingrar på såväl hårfärgning som krossade nejlikor.

Inget av det jag tänkt fynda (diskmedel, tvättmedel, toapapper, tamponger) finns kvar, men man vill ju inte gå därifrån helt tomhänt. Jag hittar visserligen Oxfilén. Stora jättebjässar till fileér. Jag tar två för säkerhets skull.

Detta finns i min korg när jag kommer till kassan:

Jokk blåbärsdryck
Becel smör (med olivsmak)
Servetter med bladmönster
Ett paket Milda med 3 vegetabiliska oljor
En påse Vetekross
Jättemycket fryst oxkött


Ilagda men utplockade: En stor Gräddfil och ett paket knäckebröd. Vi äter aldrig knäckebröd och gräddfil, jag vet ju vid närmare eftertanke att den bara kommer stå och bli gammal. Men samtidigt fajtas hjärnan med mig. Det är snålt att inte slå till på ett paket knäckebröd på halva priset. Vad handlar det om, 7 kronor?

Visst produkterna jag behåller i korgen kommer säkert användas så småning om, men faktum kvarstår - ingen av grejerna hade jag handlat om det inte vore utförsäljning. Och de lite småäckliga ceriserosa sorbeérna jag stannat till vid men ratat ser jag nerproppade i korgen hos kunden framför mig och mår lite dåligt av den gamiga stämningen.

Drar mig till minnes när jag för några månader sedan var på Hasbeens utförsäljning med ett jättelass skor i famnen och med ett så stressat humör att jag knappt hann säga hej till bekanta som var där och rotade (och dom hade inte tid med mig heller)

Usch, man är helt enkelt inte sitt bästa jag under dessa förhållanden.




Kommentarer
Postat av: Kusin S

Jokk - i love it!

Garvar lika mycket nu åt jokken under isen :D

2010-09-16 @ 16:14:19
Postat av: LillBarbro

Jokk är fin faktiskt. Blåbär var riktigt smarrig. Men jag hänger ej med nu Kussen, vad garvar du åt under isen?

2010-09-16 @ 18:17:22
Postat av: Kusen

Det får bli ett sms

2010-09-17 @ 10:37:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0