En epok har gått i graven






Zazza är ett minne blott. Skyltfönstrena som förr var fyllda med spektakeldockor, marionetter och gnagardjur står helt tomma och ledsna. Det enda som finns kvar är en liten zazza-prålig guldram med en tidningsartikel som handlar om hur alla butiker vid Hornstull tvingas stänga till förmån för ett köpcentrum. Det hela ser otroligt sorgligt ut.

Och visst är det sorgligt med. Jag grämer mig att mitt och Kollegans planerade besök inne i själva butiken nu aldrig kommer att kunna verkställas. Grämer mig att jag inte mer kommer få hänföras av Zazzas spektakulära skyltning. Jag har ju länge undrat hur en butik som Zazza går runt, men det är tråkigt när en sådan tvingas slå igen utan att ha gått i konkurs.

Man får helt enkelt hoppas att Zazzas dockor dyker upp i nåt annat skyltfönter en dag. Håll alla lediga tummar.

Kommentarer
Postat av: Kusen

nej! vad tragiskt!! ett övertydligt exempel på hur slödder och konstigheter rensas ut från hornstull...på gott och ont ska väl sägas.

lite skönt ändå att ni aldrig hann gå in i butiken, jag är rädd att ni aldrig kommit ut igen. jag tror att det fanns en sådan där garderob därinne som i narnia, full med gamla pälsar, som ni hade tryckts in i och kommit in i en annan värld full av fauner och talande djur.

2010-10-13 @ 11:08:47
Postat av: Anonym

Mäh!

Jag som sett fram emot nästa fönster...

Vad ska jag nu inspireras av???!!!



Ja,ja livet går väl vidare...

/Lotta

2010-10-13 @ 16:35:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0