Miss Blue


Nu har jag gjort det. Känner mig så duktig. Och mör. Klockan halvsju stod jag redo utanför bikramyoga-ställets lokaler redo att skriva in mig. Först på plats alltså. Men efter ett par minuter droppade fler och fler in och jag smygtittade lite hur dom gjorde. Ni vet t.ex. lämnar man grejerna obevakade i omklädningsrummet (ja).

Satte mig utanför studion och väntade. Det var ett fasligt springande på de andra in och ut ur studion. Jag hajjade inte varför. Förrän jag såg att de lämnade sina yogamattor därinne. Jag var lite sen med det och fick således platsen vid väggen närmast elementet. Oruttat. Det är ju varmt redan som det är.

Väl på plats tyckte jag dock att det inte var så varmt ändå. Kände nästintill att det var skönt. Fast då hade jag ju hajjat fel. För när läraren kom så drog han på den riktiga värmen. Och jag hajjade med ens vad alla gnäller om. I receptionen hade man informerat mig om att läraren pratade engelska och att han hade utbildats av självaste Bikram.

Vad man inte berättade var att hans engelska gick i 220. För mig extremt svårt att höra såklart. Och när jag tjuvkikade på de andra för att se hur rörelserna skulle vara fick jag "Miss Blue! (blå shorts - check), look at yourself in the mirror. If you listen to me you won´t miss a thing"

Jahapp. Kollade på mig själv i spegeln och såg hur mitt anskikte blev allt blankare och rödare. Efter ett tag hade jag vant mig lite med den snabba rytmen i snacket och kunde ta in åtminstone delar av informationen som matades ut. Och jag tycker faktiskt det gick ganska bra. Jag gjorde så gott jag kunde. Vid ett par tillfällen blev jag yr och lite illamående och satte mig ner. "Miss Blue it´s ok. It´s your first time" pepapde läraren i sina tajta badshorts medan han tog en klunk thé. Ja thé i värmen! Märkligt. Men sen tvingade jag mig själv att haka på igen och det blev bättre. Lektionen kändes evighetslång men när det var klart och jag pustade ut en stund och tog en dusch kändes det otroligt skönt!

Gissar att dag 2 kan kännas jobbigare med träningvärk och så men jag hoppas jag pallar. Så kanske, kanske banana, har du en bikram-polare om några månader när du kan träna igen. Jag ska göra mitt bästa!


Kommentarer
Postat av: Sylla

Miss Blue :-D

2010-05-18 @ 15:03:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0