Nu kom 90-talet lite för nära





Jomenvisst, jag är inte alls främmande för alla platåsstövletter man nu ser på stan (som för övrigt A avfärdar för att de ser ut som hovar) Men när den här dojjan dök upp i butiken tyckte jag nästan det kändes lite påträngande. 90-tals-kickern flåsar mig i nacken!

Och ja, jag har själv varit med och valt ut den i våras och liksom räknat lite med att dagens 20-åringar inte förknippar den här kängan med Down Town eller Hathaway. Men för mig blir den för mycket. Och hur går den i butiken? Slutsåld! (och det är 20-åriga tjejer med mönstrade tights som köper den) Ojojoj nu har jag blitt gammal!

(Bild från Vagabond)




Kommentarer
Postat av: Kusinen

Ok efter gårdagens diskussion i butiken; jag kan hålla med om att det inte är ens egen våta dröm...men jag kan ändå inte föreställa mig dem på en kille, om än en kicker! men som sagt, kanske var det vattendelaren mellan våra olika skolor :-D Vi hade mer farenheith och stickade tröjor :-)

2010-09-08 @ 09:55:51
Postat av: LillBabbsan

Jag kan inte direkt påstå att skorna fanns på fötterna på killarna i vendelsömalmskolan heller. Men däremot tex Mc Donalds Vasagatan en höstnatt 1995. Kankse med nåt spänne och kanske inte riktigt lika höga klackar. Samma kille kunde också synas i svarta Buffalo´s. Är jag ute och cyklar eller kan ni hajja vad jag menar? Ska dock tillägga att när de 20-åriga hipsterstjejerna provar denna dosa på tycker jag att de är ganska fina ändå. Men det är dubbelkänsla!

2010-09-08 @ 10:10:29
Postat av: Kusinen

2 kommentarer, men jag kan inte se någon av dem...datastrul, gråhårig blir man

2010-09-08 @ 11:22:08
Postat av: Kusinen

Ja jag kan se dem med lite lägre sula, även killar alltså. Det är ju traktorsulan som gör det, skons uppgång och fall...

(fantastisk kommentar från A ang. hovar...jag garvar)

2010-09-08 @ 11:24:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0