Gamla påsar äga ej tillträde




Som 30+are kan man ibland efter för få sovtimmar vakna upp och se ut som ett gammalt torkat katrinplommon. Det är inte så kul. Därför är man alltid öppen för att testa alla slags krämer och kurer som motverkar puffy eyes. Nu har jag fått en mirakelkräm av min goda vän Emma. Krämen har det mycket talande  namnet "No old bags allowed".

Så när jag klockan halvåtta i morse steg upp och såg mig i spegeln efter att 1. Ha sett sorgliga Hotel Rwanda och gråtit floder igårkväll 2. Hållts vaken i av rethosta till tvåsnåret så var läget perfekt att testa krämens effekt. Piff puff paff säger jag bara. På två minuter var ögonen i det närmaste vad man skulle kunna kalla pigga. Det kära vänner, ger No Old Bags Allowed toppbetyg. Tydligen kostar den inte heller mer än 3 pund. Guldläge för tröttögon.

Kommentarer
Postat av: Sylvia

Kul! Mer detaljer önskas! Smörjer man både ovan och under öga? Är det puffarna eller rynkorna som försvinner, eller både och? Vad är den "aktiva ingrediensen"? Kan man använda varje dag? Hjälper den även mot ringar under ögonen?

Kram!

2009-05-11 @ 11:37:35
Postat av: LillBarbro

Oj prooflsiga frågor. Står att man ska använda den under ögonen. Är till för puff, inte rynk. Men jag har ofta puffiga ögonlock med så jag smetar på där med. Jag tar den varje morgon men enligt emma ska man inte ha den på natten. Aktiv ingridiens. Har ej med mig den nu men Emma kanske kan fylla i mer info?

2009-05-11 @ 11:44:48
Postat av: LillBarbro

"Proffsiga frågor" försökte jag skriva.

2009-05-11 @ 11:45:19
Postat av: Emma

Den är det bästa som hänt de puffiga- perfekt. Jag tycker dock att denna inte alls känns som hälsokost. Tänker mig att den aktiva ingrediensen kan vara densamma som hemorroidsalva som jag efter ett tips i Elle var på väg att köpa. Efter lillrävens jakt på konstiga tillsatser i krämer känner jag mig dock lite skraj. Men men, jag rekomenderar den ändå om man är lite vågad gällande krämer. Den enda hittils som funkar! tar inte bort rynkor och mörka ringar men det svullna. varje dag använder jag den. Vi får se om några år hur jag ser ut då. Först då kan man kanske utvärdera på riktigt.

2009-05-11 @ 11:52:47
Postat av: Sylvia

Tackar för fyllig info! Den där andra salvan, är den verkligen mot hemorroider? Har läst om en som är mot bristningar i huden också. Nej jag kan tänka mig att det inte är så mycket hälsokost, hehe.

Jag skulle egentligen vilja ha en mot ringar under ögonen, det är min stora börda. (just ögonmässigt)

Efter 7 år har alla celler bytts ut i kroppen har jag hört, så det är nog ingen fara. (men hjärncellerna är väl konstanta i o för sig?)

2009-05-11 @ 15:43:41
Postat av: Emma

Det blir ju bra, sju år.

Ja det som skulle vara så effektivt så att "du kan dansa hela natten på en klubb och ändå ha en fotografering på morgonen"- är hemorroidsalva. Jag skulle nog säga att det är retuchering.

Ringar, hm, fattar- det är det nog delvis för mig också. jag tror på kakig concealer där.

2009-05-12 @ 12:40:33
Postat av: Sylvia

Concealern är min bästa vän!

Den där h-salvan verkar lite läskig...men om några år kanske det är dags ändå. Men nu blir det jakt på ordinär ögoncréme; mjuk mild men effektiv.

2009-05-13 @ 08:12:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0