Uppföljning i Expedition Flygfän


Ser till min stora glädje i kommentarerna att en uppföljning i Flugärendet efterfrågas! Jag som trodde jag tröttat ut alla med mitt tjat om flygfän. Icke! Och då mina vänner, sk ni få mer flug-lektyr...

Jag gick ner i källaren igår kväll. Med en termos kokhett vatten. Flugor överallt. Drivor med döda i alla hörn. Levande i luften och sittandes på väggarna. Snusk! Kände som jag anat att vattnet inte var nog så jag gick loss med dammsugaren. Dammsög säkert i en timme. 1000-tals flugor blåstes obarmhärtigt in genom munstycket. Jag dammsög en vägg vände mig bort, kollade igen och fann då 20 nya flugor på väggen. Ja, så höll det på, vilket gjorde att det hela drog ut på tiden. Men dammsugaren var ett effektivt sätt. De klena flugorna blev ju av med vingarna av bara suget.

Efter detta tilltag författade jag ett brev till alla grannar om att dom måste städa ur sina förråd. Jag var nitisk. Min syster StorBarbro skrattade en aning när hon läste vad jag skrivit och sa att det inte råder någon tvekan om att det är viktigt för mig att få bort flugorna. Ett klagobrev med uppläxning till grannen som misskött sin städmånad drog jag också till med. Han har nämligen aldrig skött städningen, trots att alla klagar på honom, den slashasen. Hrpff.

Slutligen då, så föregick jag som ett gott exempel i morse då jag städade ur mitt förråd ordentligt. Och visst fanns det en massa  flugor även där. Nu borstar jag av händerna på mina knän och pustar nöjt och belåtet ut. En Jungfru som gjort vad hon kunnat är en tillfredställd jungfru...


Kommentarer
Postat av: Sylvia

Härligt! Bra med brevet, jag tror alla vill bli av med flugorna. Förutom slashasen då kanske... Men använde du vattnet? Med tanke på äggen!

2009-01-28 @ 13:05:11
Postat av: LillBarbro

Men Sylvia, sjölvfallet har jag hällt hinkvis med skollhett vatten i brunnarna. :)

2009-01-28 @ 13:16:40
Postat av: Anonym

Ja jag tänkte väl det... just den detaljen var lite spännande. Vad hände med dammsugaren? Vågade du ta ut påsen?

2009-01-28 @ 16:00:10
Postat av: Anonym

Ja det avr helt dött där i. Dom pallade inte färden genom slangen dom små krakarna

2009-01-28 @ 18:04:43
Postat av: Sylvia

Jag kommer att tänka på andra insektsjakter...typ högarna av myror i lacknafta, eller skalbaggarna som invaderar dalarna ett par dagar om året... där har mamma stått ute med dammsugaren och sugit upp flygande baggar på tomten. Och sorkarna sen då...

2009-01-29 @ 10:12:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0