Mum & Dad


Mina fina föräldrar. Ibland vaknar jag med ett ryck mitt i natten för att jag får plötslig panik för att jag inte träffat dom på länge. Att veckorna bara går och jag träffar min mamma och pappa mycket mer sällan än jag egentligen vill. Det hugger till i hjärtat av saknad och kärlek. Dramatiskt, jag vet. Men sådan är jag nattetid. Allt blir mycket, mycket stort.

Så ikväll efter jobbet satte jag mig på bussen från Gullmars för att hälsa på i mina föräldrars ombonade hem. Höll på att missa stationen då jag lyckats duna in ungefär i Gudö. Fram kom jag iallafall. Efter en femminuters-promenad i mörker såg jag deras fönster så varmt välkomnande på andra våningen. Mamma har förberett med 3 mackor var till mig, henne och pappa. En ost/paprika, en leverpastej/gurka och så slutligen den bästa ägg/majo/räk-mackan. Fint upplagda på tre fat. Vi spisade de goda mammamackorna framför Antikrundan samtidigt som vi snackade om ditten och datten. Fick se ett gammalt brev från min Morfars far som han skrivit till sin bror då min Morfar föddes och min Morfars Mamma gick bort. Sorgliga och fina.

När det var dags att åka hem igen följde Mamma och Pappa med mig till bussen. Vill inte att jag ska gå själv i mörkret. Så fina är dom. När jag klev på bussen så vinkade dom två 50 meter bort och jag blev rörd igen. Mamma och Pappa. Dom bästa. Kärlek till dom ikväll!

Gonatt

Kommentarer
Postat av: Sylvia

Ja. Jag blir alldeles blank i ögonen. Ska nog åka ut till mina i morgon. Just detta att mackor är förberedda...så typiskt våra föräldrar, så fint, och jag önskar jag var mer så!

2009-01-30 @ 08:54:25
Postat av: Lilla Räven

Men gud så fint. Blank här oxå <3

2009-01-30 @ 20:24:43
URL: http://littlefox.devote.se
Postat av: Marie

Blank?? Jag gick ett steg längre. Men så e de ju mina fina oxå..

2009-01-31 @ 23:32:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0