Influensahypen



Läser i tidningen om influensan som är på väg in i Sverige. Den är värre än någonsin. Den kan lätt dra med sig 1000 dödsfall. Vaccination rekommenderas. Är det bara jag eller är det inte samma visa varje år? Alltid värre än någonsin. Drar mig till minnes hur man i nyhetstidningar för ett par år sedan beskrev den då stundade vinterkräksjukan som det värsta på många, många år. Ja, man drog det till och med så långt att valde orden "flygande kaskadspyor". Som tydligen inte föll nedåt utan mer i vågrätt fors genom luften. Och den lämnade människor helt utmattade och sängliggandes i en hel vecka. 

Nu är det tydligen värre. Igen. Jag själv har haft tur och kan inte minnas att jag insjuknat en enda gång de senaste åren. Men jag tänker som så att om den bara blir värre och värre, farligare och farligare, exakt hur farlig kommer denna influensa vara om fem år? Kolera? 

Huga.




Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja jag håller med! Men jag hajar inte, är det samma influensa de varnade för i höstas? Då gick mina päron och vaccinerade sig i alla fall...ja och även då gick larmrapporterna.

Och kaskadspya - vidrigt ord! Jag har sett en en gång, från en äldre dam som ätit hudkräm. Det var verkligen som på film.

2009-01-09 @ 17:02:04
Postat av: LillBarbro

Haha en tant som ätit hudkräm !?? Nu e jag nyfiken vem avsändaren på kommentaren är. Kan det vara en kusin på en ö..?

2009-01-09 @ 17:16:54
URL: http://lillbarbro.blogg.se/
Postat av: Sylvia

sorry jag missade att skriva mit namn...men det är en historia från vården, det stämmer! och vi snackar en hel tub kräm. stod som en kvast!

2009-01-09 @ 22:13:39
Postat av: Julie

Jag har också sett en kaskadspya, det var faktiskt Leif Pagrotskys treåring (ca 12 år sen).



Och jag förfasas också över influensaryktena. Jag hävdar bestämt att jag redan drabbats av den värsta influensan på många många år. Inte brukar man väl bli alldeles yr?!? Både jag och bror min har haft det så. SUPERINFLUENSAN! BU!

2009-01-09 @ 22:26:15
URL: http://littlefox.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0