Sugig dag




Vissa dagar är inte bra. Det regnar. Man är inte helt tillfreds och har kymig känsla i magen. Saker går fel. Man får skäll. Och fasen att man är med i bostadsrättsföreningen. Klart att våra hyresgäster i källaren under mig (dom som gärna hamrar på plåt innan kl 8 på morgonen) ringer mig just idag och klagar också. Nu när alla andra håller på. Morr.

Hörde en retoriker prata på radion i morse. Hon sa att vi i största allmänhet är bra på att förminska det vi säger. Typ: Det är rätt viktigt, jag blev lite besviken, det skulle kännas ganska bra om... o.s.v. Det där gör ju jag hela tiden. Och många runt omkring mig. Nu ska det bli andra bullar.

Nu vill jag bara hem och bädda ner mig i min trasiga säng (det också) och inte gå upp förrän solen skiner och människorna runtomkring utstrålar värme. Igen.



Kommentarer
Postat av: Julie

Ja fy en sån dag. Jag har varit och hämtat barn, och vet inte vad som är värst, regnet eller mörkret. Men hur som helst så kan jag SJÄLVKLART hjälpa dig att pimpa din blogg. Puuuuss!

2008-11-11 @ 17:09:30
URL: http://littlefox.devote.se
Postat av: LillBarbro

Underbart! Då ska jag bara tänka ut nåt raffigt...

2008-11-11 @ 18:15:44
URL: http://lillbarbro.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Ja, herregud vad man håller på så hela tiden. Märkligt - undrar om det beror på jante-sverige på något vis...

2008-11-12 @ 09:06:14
URL: http://kerstinrosalia.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0