Fashion-span två våningar upp


Här ifrån A.s fönster kan man snegla ner på en J Lindeberg utförsäljning som pågår i huset mitt emot. Det är full rullians och människor strömmar ut och in. Vi var där en vända igårkväll men jag tyckte inte man kunde hitta något märkvärdigt, iallafall inte som tjej.

Men nu sitter jag här och okynnesfluktar ner och får syn på ett par som just lämnar tillställningen. I varsin mössa med två långa tampar på. Alltså, såna där mössor man brukar se i skidbacken på spexare. Det hänger två långa slangar ner från mössans topp på de båda besökarna.

Denna syn lämnar mig självklart med flera frågetecken. Hur kommer man fram till att man ska köpa en sådan mössa och använda den i dagligt bruk? Hur kan det komma sig att två personer tycker detta är en bra idé? Vad gör dessa två med spexiga huvudbonader på en utförsäljning för J Lindeberg?


(Bild finnes, om än kraftigt luddig, men kan i skrivandes stund inte publiceras)


                                                                                                     Komplettering



Det är mycket svårt att se vilka mössor det rör sig om på min suddiga oinzooomade bild, men för att förtydliga finns bilden på lillkillen med, som bär en mössa av samma typ. Är det någon som ska ha mössan i fråga så är det en bebis. Om ens.


Kommentarer
Postat av: Sylvia

Jag tänkte samma sak idag på tunnelbanan då det kom in ett par där tjejen hade en mössa i filt med två tampar, och två toppar på huvudet! som två stora öron, vet inte hur jag ska beskriva riktigt, som en tehuva. sen när hon läste högt från skansens reklamaffisch blev det dubbelt så kul: "...julbocken och judas med pungen har gästat skansen varje år".

2008-11-26 @ 11:14:43
Postat av: LillBarbro

hahahaha, åh så fantastiskt!

2008-11-26 @ 11:35:05
Postat av: Julie

Ja, det är heeeelt otroligt... Jag vill ha asproffsiga vinterstövlar nu ju... Ola har köpt jättefina, och JAG VILL HA. Samma dag råkade jag köpa exakt samma märke till Amaia, utan att veta om det. Så atte... jag funtar på göra slut med Ola så att jag kan köpa såna stövlar och inte se ut som en mongo-familj.

2008-11-26 @ 17:44:03
URL: http://littlefox.devote.se
Postat av: LillBarbro

Exakt vilka skor e ditt ni köpt? Vet en till som jagar vinterskor...

2008-11-26 @ 17:58:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0