Kräk, svett och tårar

(känsliga läsare varnas)

"Varför gråter alltid tjejer när dom spyr?" A frågade det av någon anledning jag inte minns när vi var hemma hos Karin och Fredrik förra helgen. Fredrik höll med vill jag minnas. Varför? Ja, jag kom att hitta svaren på det några dagar senare.

I torsdagskväll efter yogan började jag känna mig lite illamående. Några timmar senare satt jag på huk och kramade toalettstolen. Och det finns banne mig inget värre.

Medan jag satt hukad vid toalettstolen var A ute med kollegor på krogen och åt ostron. Jag kände mig ensammast i världen. Ja det kändes faktiskt som att döden var nära. Det gör ju det. Så alltså, helt naturligt enligt mig, fulgrät jag där jag satt på toagolvet och tyckte megasynd om mig själv.

Och det finns ju så många anledningar till att gråta. Till exempel så sitter man med huvudet nere i toaletten. Man kan ju inte välja en värre plats att placera huvudet på i hela lägenheten! Sedan vänder man ut och in på sig själv i en vidrig kräkspasmer. Känslan just då är den där dödskänslan. Otäck. Efteråt darrar man som ett asplöv. Och fryser. Man känner avsky för hela grejen. Hopplöshet. Maktlöshet. Som gjort för tårarna att rinna!

När A väl kom hem satt jag där igen. "Kom inte in!" gräthojtade jag inne från badrummet. Jag snöt mig och torkade tårarna och öppnade dörren. Men att se A därute med blåbärsoppa och med armar utsträckta helt orädda för smitta fick mina tårar att trilla igen.

"Jag ääääär en sån!" snyftade jag

"En vaddå?" undrade A

"En sån (snyft)  tjej som (snyft) gråter av att (snyft snyft) kräkaaaaaaaaas!"

Tyvärr så insjukade även stackars A några dagar senare. Samma vidriga skit med ett evigt rännande till toaletten. Men inga tårar förstås. Om någon nu trodde det. Kan nu dock meddela att även han är på bättringsvägen och vi börjar båda känna oss som människor igen.


Kommentarer
Postat av: Karin

Hahaha, nej nej nej! Där har du fel. Angående F. Han är väl visserligen bara van vid mig och jag har väl inte kräkt alltför många gånger på 2 år, (TACK GODE GUUUD!) men jag gråter inte. Haha! Jag bara gört. Men lider, det gör man. Och det är SÅ synd om en när man ligger där på golvet... (eller på bussen, eller flygplatsen...hehe) Nu ber jag till gudarna att jag slipper detta!

2011-03-01 @ 15:54:53
URL: http://karinfredriksson.blogg.se/
Postat av: Juli

Å stackars liten du. Jag tänker på Bygget 1997.

2011-03-02 @ 20:55:06
Postat av: Kusen

usch och fy, det värsta! stackars er!! Jag har aldrig tänkt på det men jag gråter också när jag spyr, haha...men det känns mer som en fysikalisk reflex för min del, det sprutar ur alla öppningar och ögonen är inget undantag (har aldrig kontrollerat öronen dock). ögonen blir alldeles blöta.

J vanligtvis bara kräks och återgår till bingen...



men vilken tur att det kom i förra veckan och inte nu!!!

2011-03-03 @ 09:21:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0