Barnkalas och drömmar om sommarbrisar


Hej från den farliga staden!

Skulle behöva hjälm, käpp och dubbar för att känna sig någorlunda säker när man går utanför huset. Utanför vårat hus hänger så otroligt långa och feta och hotfulla istappar som ett hot och inte kan man låta bli att gå förbi dem.

Och så halkan på det. I fredags ful-ramlade jag i en stor vattenpöl vid tunnelbanan. Ett riktigt sånt där dunderochbrak-fall som får alla runt om att tjippa efter luft. Förnedringskänslan gick att ta på. En ur publiken var snäll och gav mig en hög servetter att torka mig med. För jag blev iallafall mest blöt och inte skadad.

Men jag är glad idag ändå. För idag är dagen då jag och A köper biljetter till resa till värmen. Ska bli så otroligt skönt och lattjo att sticka från Mars och komma tillbaka igen när våren är nära. Och första gången för mig utanför Europa. På tiden! Lycklig!

Annars är vi inne i perioden barnkalas. Mysigt! Igår var det Viola som hade sitt 4-års kalas.




Kommentarer
Postat av: Marie

Åhhh vad underbart att ni slog till med resan! Bästa ni kan göra... Å fin bild på tjejerna :-) Kram!

2011-01-11 @ 07:44:58
URL: http://barbrostockholm.blogspot.com
Postat av: Kollegan

Tillbaka i den farliga staden! Ful-ramlade även jag det första jag gjorde när jag satte dojan i den svenska myllan, aj aj ont gjorde det oxå. Samt fick ett snö och isras i skallen inte så många minuter efter. Tjohoo!

Kul med resa! Blir så klart nyfiken på vart det bär hän?

Fina fina tjejerna!

Kraaaam

2011-01-11 @ 08:51:50
Postat av: Kusen

Jag vill också veta vart ni ska...det låter underbart hursomhelst!!! Jag vill också dra!

2011-01-11 @ 12:49:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0