Inget Aprilskämt


Igår på jobbet. Jag hade just kommit tillbaka till butiken med en inhandlad lunchlåda som jag slängde in i micron. Karin höll på att hjälpa en kund och jag hörde att de snackade om någon slags allergi mot gummi, ganska mycket folk i butiken. En kund som fastnat i en sko med dragkedjan som jag fick bända loss. Ja, det vanliga liksom.

När jag står och drar i skon på den här tjejen så ser jag i ögonvrån att allergitjejen nu lagt sig ner på golvet med benen högt och Karin är där och hjälper henne av med skon. Hennes fot svullnar av allergin säger hon och det går över om hon får lägga sig ner. Jag hjälper någon annan och ser sedan att allergi-tjejen pratar med en annan kund som fått en bit folie i handen. Kunden ger mig foliet  och sjappar sedan snabbt därifrån.

Jag förstår henne. Allergitjejen ber mig nerifrån golvet att lägga foliet runt hennes huvud. Jättemärkligt tycker jag men vågar inte ifrågasätta utan gör som hon säger. Virar folie runt hennes huvud. Tack snälla, nu kommer det kännas bättre snart säger tjejen. "Går du alltid runt med folie i väskan?" säger jag. "Alltid om jag ska prova skor" säger tjejen.

Hon ligger fortfarande med benet rakt upp i luften. Det ser jobbigt ut och jag erbjuder mig att hålla i det istället. Så jag står där och håller i då hon säger att det brukar gå över om hon bara kommer ut i friska luften och inte känner alla dofterna från skorna och ber mig hjälpa henne på med skon och ut ur butiken.

Så jag trycker på skon och med folie runt skallen svänger hon sin arm runt mina axlar och haltar ut med stöd av mig. Jag ställer henne med foten lite hjälpligt upplagd på bordet vi har utanför. Jag lämnar henne där och när jag sen vänder mig om igen står typ 10 pers inne i butiken och garvar. Dom är från kanal 5. "Vad BRA ni var!" hojtar dom.

Grundlurad. Och visst, tanken på Dolda Kameran slog mig där jag stod och höll i tjejens fot. Men inte vågade jag säga det rakt ut. Märkliga saker händer ju alltid här! (Tänker på mannen som gick och mätte alla skor härinne i en halvtimme och avslutade med att tända en cigg inne i butiken varpå jag sa att han inte får röka härinne och han svarar "Men vet du hur jävla kallt det är ute?" Eller tjejen som ville låna pengar av mig. Eller tjejen som låg och spretade med benen på golvet framför vår spegel. Eller rent utav DET HÄR)

"Det är inte första gången tjejer ligger på golvet härinne" muttrade jag till Kanal 5-teamet. Och sedan vägrade jag att låta dom sända det i tv. Tji fick dom. Och ni. :)

Ja, jag vet. Jag kan skylla på märkliga händelser i butiken. Men faktum kvarstår. Jag är en lättlurad godtrogen stackare. Varför skulle jag annars backa och gå tillbaka och snegla åt samma håll som Alexander när han "såg en älg" längre bort på gatan i morse?


Kommentarer
Postat av: Karin

HAHAHA! Och jag står på lagret och fnissar åt dina rara kommentarer. Jag som inte är lika godtrogen förstod efter ett kort tag att DETTA KAN INTE VARA PÅ RIKTIGT! Hahahaha! Så fantastiskt!

2011-04-01 @ 14:12:58
URL: http://karinfredriksson.com
Postat av: Sylla

Hahaha, jag trodde det var på riktigt tills du skrev kanal 5... Jag tycker mannen som mätte skor var mycket konstigare!! eller den vita kvinnan... Bra att du stod på dig, man vill ju inte bli uthängd som ett pucko bara för att man vill folk väl!!! Taskigt...men det är väl så dolda kameran funkar...

2011-04-01 @ 16:21:41
Postat av: Lotta

Hej!

Mäh! Va lustigt, jag var igår på Din sko i ringen

för att köpa ett par skor till sonen.

Då utspelar sig precis samma sak du berättat om.

Jag kommer in i butiken när tjejen ligger på

golvet ,med folie på huvudet, och en gubbe står och

håller i hennes fot.



Jag tittade väl lite extra, men det verkade jätte-

konstigt!

Frågade de dig sen om de fick visa programmet i tv?

Annars tycker jag att det var dåligt.



Kramar

/Lotta (kusinen)

2011-04-01 @ 17:00:58
Postat av: Ana

Jag tror att jag också var med om nått liknande häromdagen på tbana, det kom fram en kille som låtsades vara utvecklingsstörd och ville låna min telefon "för att ringa ett viktigt samtal" men jag sa nej eftersom jag höll på och skulle ringa själv, då lånar han tjejens som sitter brevid, ringer upp någon och frågar när de knullade senast, och om personen han pratar med hade knullat med den och den, och sen hostar både mig och tjejen breveid väldigt medvetet ansiktet. Jag orkade inte sitta kvar för hela sketchen så jag bytte vagn. Men det dyker säkert upp på tv snart. Kändes så sjukt fejkt. Samtidigt som man aldrig vet, det är ju rätt mkt dårar överallt.

2011-04-03 @ 13:44:14
Postat av: Sylla

Ja precis, jag tycker de skummaste historierna ändå de som är verkliga. Ingen kan överträffa de riktiga originalen liksom.

Älg i stan kanske kan tyckas konstigt, men vi såg ändå en räv utanför lägenheten i bromma...

2011-04-04 @ 12:11:53
Postat av: Lillbarbro

Lotta - Fantastiskt att du också såg detta och dessutom - att nån mer gick på det hela! Innan dom hann fråga så sa jag att dom inte fick visa det i tv. Vet inte om de hade tänkt fråga annars. Men det måste dom väl?



Kusinen - Skönt att höra att du också gick på´t. Jag skrev det hela på ett vis som skulle kunna få er att tro på det också för att se om det bara är jag som är blåögd... Och du supportrar även med vilddjur i stan, det tycker jag är fint. TACK!



Ana - Åh. Då kanske man får en skymt av dig i tv då? Skönt för dig att du sa nej.

2011-04-04 @ 18:37:18
Postat av: Sylla

det är ju sannerligen många saker som borde vara skämt men inte är det,jag trodde tex. att detta var ett aprilskämt: att gamlingarna på Tölö äldreboende måste betala extra om de vill ha sylt till plättarna...men det var sant. nej se det ingår icke i matkostnaden! Icke heller mjölk till krämen.

2011-04-05 @ 10:57:52
Postat av: LillB

Men det var väl ändå tjåligt!

2011-04-05 @ 12:17:42
Postat av: Karin

DU ÄR VÄRLDENS BÄSTASTE I HELA VÄRLDEN!!!! OJ VAD JAG TYCKER OM DIG!!!! <3

2011-04-07 @ 14:49:29
URL: http://karinfredriksson.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0