Go Annapanna!





När jag träffade AnnaPanna första gången så gjorde hon kullerbyttor nerför Hammarbybacken med två tofsar i håret. Detta var 15 år sedan och efter det har vi åkt snowboard, dansat till drum´n bass och varit sambos. Men det är också länge sedan och nuförtiden är AnnaPanna lärare och vann i våras en tävling anordnad av Microsoft och fick titeln "Europas mest innovativa lärare". Inte illa!

Jag läser i dagans DN (!) om hur Anna finns tillgänglig för sina högstadieelever via Facebook och msn även efter det att skolan stängt för dagen. Hur hon hittar nya vägar för att få alla att hänga med i fysiken. Bygger lego-robotar och visar Youtube-klipp. Man kanske skulle ta och hänga med på en lektion någon gång, det jag minns från mina fysiklektioner i högstadiet är mina och Helenas pratbubblor till bilderna i boken.

Idag åker Annapanna till Sydafrika där hon ska tävla om titeln VÄRLDENS mest innovativa lärare. Lycka till Anna, du är grym!


Kommentarer
Postat av: Kusinen

Ja! Så kul! Jag fattar inte hur man orkar vara så engagerad, utanför arbetstid också...jag beundrar henne verkligen! Stort lycka till!!!

2010-10-21 @ 12:42:16
Postat av: Ana

Hejja hejja!!!

2010-10-22 @ 21:26:26
URL: http://wordpress.aiemana.com
Postat av: Marie

Inte för att jag vill ta fokus från fantastiska Anna... men är inte eleven längst till vänster lite lik mig? :-)

2010-10-24 @ 16:40:07
URL: http://barbrostockholm.blogspot.com
Postat av: Lill B

Hahaha, jo! Men jag skulle vilja säga att det evenemang blandning av dig å kusinen! :)

2010-10-25 @ 08:52:22
Postat av: Lil B

Evenemang? Hmm nyvaken visst, men hur kunde det bli så? Skulle bara skriva "en blandning"...

2010-10-25 @ 08:55:59
Postat av: Kusinen

Haha, ja Marie jag håller med både dig o LilB!

2010-10-25 @ 09:47:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0