Mauro


Lite sent om sider har jag upptäckt "Mauros och Pluras kök". Vi har inte någon tv inkopplad i vårt tillfälliga boende och bläddrade runt bland play-kanalerna i datorn istället och ramlade då över detta. Vet ej om ni sett det men jag tycker det är underbart. Dels så tycker jag Plura är lite skön. Fast han får gärna behålla skjortan på när han lutar magen över grytorna.

Men det är ju Mauro som gör nästan hela showen. Redan för några år sedan i "Sen kväll med Luuk" lät han mig med flera förstå att bakom den torra ytan döljer sig en lika torr men underbar humor. Och här lullar han surmulet runt och fäller kommentarer om ditten och datten. Det med brillians. Vem visste att han dessutom var en imitatör av rang?

Och Pluras kök, det är riktigt fint och hemtrevligt det. I detta klipp redogör Mauro för hur han uppfattar svenskt skådespeleri. Förutom det gjorde han även två klockrena tolkningar av Ernst Hugo Järegård samt Mikael Persbrant. Mer Pluras kök kvällar framöver. Hatten av för Mauro.






Kommentarer
Postat av: Sylla

haha, ja han är oväntat kul! jag minns också när han var hos luuk, och imiterade tonåringar med målbrottsröst...väldigt roligt. fast då tog jag lite illa upp av att han tyckte fjortisar var jobbiga :-). Nu hajar jag dock vad han menade.

2010-05-10 @ 14:55:23
Postat av: Julie

Hahahaha, han var ju grym här! Jag har ihärdigt hållit mig undan det här programmet, verkar ju urjobbigt med kombon Pluras nakna överkropp/mat. Iiiih! Men kanske måste tänka om alltså.

2010-05-10 @ 22:44:18
URL: http://littlefoxdiary.tumblr.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0