Vår med luktskor


Nu börjar det kännas som att det faktiskt är möjligt att våren kommer inom en hyffsat snar framtid. Och i butiken börjar det trilla in vårskor som ska trängas med den gamla segdragna rean. Det känns alltid lika mentalt underbart när man ska byta ut stora, klumpiga och trötta vinterstövlar mot nätta, färgglada tygskor.

Just denna säsong har vi fått ena finingar från märket Chipie. Egentligen inget märkvärdigt extraordinärt kanske, men dom har nåt speciellt. De luktar jordgubb! Jag vet, det kan väcka skepsis. Men faktiskt - jag gillar det! Det påminner om dofter från 80-talet. Luktande pennor, sudd och brevpapper och kanske framför allt den här jordgubbsflickan om ni minns?



Bland annat denna färg, men även lite urtvättad ljusblå, marinblå, hallonröda och vita har vi.

Samma säljare presenterade även den här gamla klassikern:



Palladium-dojjan - Ett kärt återseende! Denna bodde jag i sommaren 1991, som så många andra. Fast kopian från Sko-city. Är det bara jag eller är inte denna en sko man vill pryda fossingen med igen? Jag hoppas vi får den till våren, men tyvärr får vi nog vänta till tidig höst. Vill ha ett par cremefärgade att byta ut mina uttjänade Converse med. Hurra för nostalgi-mode!




Kommentarer
Postat av: Ana

Underbart luktar de där skorna!! Sånna vill jag ha! Och Palldium skon, sist fick jag också nöja mig med kopian från Sko-City, den låga varianten dessutom.

2010-03-10 @ 21:08:23
URL: http://www.wordpress.aiemana.com
Postat av: Julie

Jag måste ha varit för ocool för att ha vetat att de kallades för Palladiumskon... aldrig hört! Men absolut, härligt med nostalgiskor! Har ni märkt hur många platådojor blir mer och mer lika mongoskor? Tänk om Buffalon kommer tillbaka?!? HAHA IN YOUR FACE HATERS i så fall! :D

2010-03-10 @ 23:01:57
URL: http://littlefoxdiary.tumblr.com
Postat av: LillBarbro

Palladium var liksom originalet, det avr därför man inte kände till det. Men jag vill minnas att Marie hade ett par riktiga, som redan då avr lite små på mina fötter. Jag hade också låga. Khakigröna.



Angående Buffalon så kan jag meddela att den kan få sin revival precis närsomhelst. Redan nu ahr vi ett par från Vagabond som drar åt det hållet. Tänk om det blir en runda till i mina bruna buffalo-svävare?? Fast antagligen känner man sig lite för gammal om detta skulle ske. Lyckligtvis.

2010-03-11 @ 11:32:44
Postat av: Sylla

hehe, jag har längtat efter att få se dig i dem igen!! :-D Skönt att du har kvar dem.



traktordojjor kallades de också, som du lillb påminde mig om! jag hade helt glömt bort hela dojjan... london boy fanns också, tror helena hade det märket?



kanske blir det även kängor med randiga träklackar till vintern?

2010-03-12 @ 09:27:55
Postat av: LillBabbsan

Just ja, London Boy, Boy London, höll vi på å skämtade om det där? Vet du Sylla, randiga träklckar har sålt som smör redan denna vinter! Vagabonds storsäljare... :)

2010-03-12 @ 09:31:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0