En alldeles extra ordinär måndag


Idag har jag jobbat hemifrån. Ja det kan man göra ca 2 ggr om året när man jobbar med skor. Och dessa tillfällen är när vi går igenom inköp för hösten eller våren. Idag har vi suttit hos mig och valt skor till höst 2010. Känns nästan hopplöst svårt. Mycket är precis likadant som det var i år. Och visst, de har varit svinbra denna sässong men hur blir det i höst? Vissa av skorna liknar de vi nu säljer på slutrea. Dom tar emot att beställa igen.

Hur som helst är det väldigt skönt att sluta kontorstid någon gång. Ja eller till och med tidigare idag faktiskt! Nu känns det som att jag har all tid i världen att baka bröd, laga middag, sy kuddar, köpa vårblommor och kolla på eftermiddagsprogram på tv:n. Vi får se var det slutar...

Vill passa på att tacka mitt fredagssällskap för senast. Middag på Tranan med finisarna Ana, Julie och Emma! Julie utan Judit i några timmar, massa god mat (för min del fläsksida med potatispuré och äppelchutney) samt marängsviss. Så underbart trevligt att snacka strunt i några timmar. Dessa tillfällen är som julafton för oss. Fler sådana kvällar framöver röstar jag på.

Nu ska jag ut och göra allt det där som man hinner när man slutar halvfem. Mors!


Kommentarer
Postat av: A

Om jag vore Bert Karlsson nu skulle jag kunna säga att du firar internationella kvinnodagen med att "baka bröd, laga middag, sy kuddar, köpa vårblommor och kolla på eftermiddagsprogram på tv:n"



mvh

A

2010-03-08 @ 18:59:46
Postat av: Julie

1. Men jag märkte det!! Hade vägarna förbi idag och tänkte säga hej, så var det inte du som stod där, buhu. Men jag hajar att det är fantastiskt skönt att få ha det så ibland. Tänk om du skulle få ha det så jämt! drömmer



2. JAMENGUDJA!!! Julafton, jag kan bara hålla med! Mer sånt fo sho.



3. HAHAHAHAHA, A din skojiga j***l! ;D

2010-03-08 @ 20:13:35
URL: http://littlefoxdiary.tumblr.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0