I huvudet på Lil´B


Vet att LillBarbro inte är på topp just nu.  Det som pågår just nu i mitt liv är jobb, yoga och renoveringen. Och hemma råkade vi bli av med internet ett tag då vi bad byggarna att ta bort ett fult telefonjack i köket. Det visade sig att det lilla fula jacket innehöll mycket mer än vi kunnat ana så nu har man fått gräva efter sladdar ner till källaren och bökat och finally - internet är tillbaks igen! I helgen flyttade vi in och det är så fruktansvärt skönt! Dels att sova i vår säng igen men framför allt - det är så fint i köket och badrummet!

Det som jag hittills varit mest nöjd med rent praktiskt är såklart diskmaskinen. Hurra för att ha den! Plötsligt kan jag inte hajja hur man orkat handdiska år efter år, dag efter dag. Eller rättare sagt: Jag kan tänka mig hur fruktansvärt svårt det måste vara att flytta från en diskmaskin till handdisk. Känslan är otroligt lyxig!

Ananrs kämpar jag på med yogan. Det varierar verkligen hur jobbigt det är. De två senaste har vissa av övningarna känts helt hysteriskt plågsamma. Vill inte hålla ut mina armar från kroppen en tiondels sekund till! Men sedan bara vänder det en dag och de jobbigaste övningarna går att deala med på skönare vis. Fortfarande får jag en hel del kommentarer från lärarna. Igår trodde jag att jag kom undan men då visade det sig bara att läraren kallat mig för karin hela lektionen och jag inte tagit åt mig...

Ps. Blir man inte lycklig över den fräcka måsen här under? Älskar hur han diskret smyger in, kollar sig omkring och sedan rusar ut igen.

Ha en skön onsdag!


Kommentarer
Postat av: kusinen

jag är mest imponerad av att du alltid orkade diska direkt efter alla måltider, när en annan bara hade lagt sig i soffan... aldrig att jag kom hem till dig i enskede en kväll och det låg ett par omgångar odiskad disk i hon. möjligen en använd tesil. du är sannerligen värd den nya diskmaskinen!!

2010-06-09 @ 16:08:50
Postat av: LillBarbro

Åh tack kusinen! Jag vet jag har varit en liten disk-Hitler... tycker det är så ångestladdat att vakna till en hög disk. :)

2010-06-10 @ 12:29:42
Postat av: Julie

Jag håller med Kusinen till fullo! Jätteroligt att yogaläraren kallat dig för Karin under hela klassen... hahhaa!

2010-06-15 @ 13:36:49
URL: http://littlefoxdiary.tumblr.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0