Tjallarn å jag


Idag när jag efter en otroligt svettig dag på jobbet, både rent temperaturmässigt men även häcken-full-mässigt, fick gå därifrån så kände jag att det var en sån kväll då man vill hitta på nåt. Ringde Kusinen men hon var upptagen med jobb. Då blir man ju så glad när en fin gammal vän som Tjallarn ringer upp och känner samma sak.

Vi slog våra påsar ihop och åkte hem till mig och åt carbonara och jordgubbar med grädde.Tjattrade och tjallade som sig bör med Tjallarn.  Sedan gick vi på promenad på Långholmen. Oj vad Monica har rätt i att Stockholm är skönt när det bara är grönt. Så ljuvligt skönt faktiskt. Gick ner till vattnet och blickade ut över Stadshuset, gamla stan och andra delar av söder som badade i kvällssol. Och vilka fina små stugor med hemliga små trädgårdar det finns mitt i stan!

Nu har jag med mig ett par rosor och en bukett rödklöver hem som får piffa till vårt kök litegrann. Vad mycket lite blomster gör också för ett lite kalt rum. Och sådana här ljumma sommarnätter - finns dom verkligen på riktigt?

Nu ska jag duscha av mig allt klibb och sedan är det bingen som gäller.

Gonatt!


Kommentarer
Postat av: Sylla

Å, mys! Surt att sitta på jobbet en sådan afton...men jag ser fram emot nästa tillfälle!

2010-07-01 @ 08:38:52
Postat av: LillBabbsan

Ja! Låt det bli snart. Kanske nästa vecka..?

2010-07-01 @ 09:36:24
Postat av: sylla

Ja!

På tisdag spelar kakorna i lasse i parken....kanske är det varmare den här gången!

2010-07-01 @ 17:30:04
Postat av: LillBarbro

MEn så trevligt! (som anders på Skansen skulle sagt...) Det är ett måste ju! Kanske boka bor då äta där? Tror eventuellt fler vill med. Roligt!

2010-07-02 @ 10:14:25
Postat av: Sylla

hahaha, andersrepliken, man skulle kunna göra bingo med den varje tisdag.



ja gärna bordsbokning och mat! kul om vi blir fler!

2010-07-02 @ 11:02:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0