Lördag:


I arla morgonstund mötte jag upp Kusinen med bilen vid Södra station. Gålö var målet! I väskan fanns äggmackor, Orio´s och Tropicana (? för det är väl det den heter, den där "Shake it to wake it"?) och, som jag sa till Sylla, : Mia Skäringers bok. (Det kändes lite för tidigt på morgonen för att verkligen uttala orden "Dyngkåt och hur helig som helst")

Ute på Gålö låg vi och softade i solen hela dagen. Badade ett par gånger i det iskalla vattnet också. Balansgång på knubbiga hala stenar i hyffsat höga vågor i iskallt vatten är inte någon catwalk-gång direkt.

Vi åkte sedan hem med nervevade rutor i gassande sol, lyssnandes och sjungandes på och till våra favoritkakor. Bilkö som alltid när solen skiner på Gålö och timmen slår "det börjar bli lagom att åka hem och göra middag". Precis som Kusinen sa "Det känns som i Thelma & Louise" såg jag hur det rykte ifrån motorhuven.

Köra intill kanten och öppna huven för att mötas av en massa rök och pysande, bubbliga ljud från motorn. Åh vad jag hatar detta tillstånd av Clueless-ness som infann sig. Och i bilkön bredvid oss vevade en tanta ner fönstret för att ropa: "Vad ni än gör, öppna för allt i världen inte locket för då kan ni få brännskador för livet!" Okej, nu rör vi ingenting. En bussig familj stannade till och Pappan axlade hjälpa-till-manteln och berättade för oss vad vi skulle göra. Han blev den som fick skruva på det farliga "brännskador för livet"-korken och det gjorde han med galans. Andra i bilkön skänkte oss vattenflaskor som vi fick fylla på med istället för kylvätska. Röret med kylvätska till motorn hade spruckit... Pappan, som väl inte var nån Brad Pitt direkt, men man får vara tacksam ändå,  övertygade oss att vi skulle klara oss in till stan. Vi litade på hans ord. Han visade sig vara mer pålitlig än Brad i filmen. Vi kom hem.





Kommentarer
Postat av: Joa

Har himmel/helvete minnen av Gålö, Mellanbarbro tog med mig dit en gång och jag tyckte det var himmelriket! Sen skulle jag ta mig dit på egen hand och hittade inte! Vandrade med tårar i ögonen och packad picknick i gassande sol utan att komma fram! Fick vända och åka hem igen. Gålö- ett mysterium.

2010-07-05 @ 21:30:16
Postat av: Sylla

Tack för fina lördagen! Kul att vara med i en film också!



Ja vi har gått vilse också, både tillsammans och var för sig (jag i alla fall..). Det gäller att hålla vänster, eller typ snett vänster genom skogen. Förr eller senare når man vattnet!



(Orangina är lärren! Tropicana är juicen.)

2010-07-06 @ 08:12:22
Postat av: LillBabbsan

Åh nej vad emligt Joa! Det är ju långt och många förberedelser håller man på å grejar med också. nedrigt! Men vi kan åka dit tillsammans nån gång! Vore skoj.

Just ja Sylla, Orangina var det ja, kände att jag var ute å cyklade där..

2010-07-06 @ 09:02:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0