Flyttat hemifrån


I morse klockan halvåtta stövlade tre muntra byggjobbare in hos oss med ett gäng Big Bag-säckar, spadar och hackor. De tog våra nycklar och slängde ut oss. Just i denna stund tror jag att inget längre är sig likt i vårat kök och badrum. Killarna går nog loss som bäst där. Renoveringen har satt igång! Känns nästan overkligt. Vi har ju planerat det hela så väldigt länge och ett tag kändes det som att det hela kanske skulle stanna vid en fantasi. Men nu minsann!

Inatt vaknade jag till med klump i halsen. Mitt vanliga syndrom "saker blir megastora om natten" drabbade mig. Byggjobbarkostnader och lång tid utan lya kändes plötsligt läskigt. Som tur var flög dom tankarna bort så fort morgonen grydde och nu känns allt bara spännande och kul.

Och ikväll åker vi hem och bor hos Kollegan och hennes son. Igår dumpade vi packning där. Ska bli en himla trevlig vecka hos dom, det kände jag på studs. Jihooo!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0